توسعه استان با تعامل بخش اقتصادی و قضایی

 نشست تعاملی مقامات ارشد دستگاه قضایی با رئیس و اعضای اتاق بازرگانی برگزار شد.
رئیس اتاق کرمان در این جلسه گفته بی شک، فعال بودن بخش خصوصی، رونق داشتن تولید و بهبود اوضاع اقتصادی،کاهش آسیب‌های اجتماعی و مراجعه کنندگان به دستگاه‌های قضایی را به دنبال خواهد داشت که در این راستا تعامل بین دو مجموعه به ویژه در شرایطی که بنگاه‌های اقتصادی در رکود سخت و تحریم های ظالمانه به سر می برند و به همین دلیل مشکلاتی برای آنها به وجود آمده، ضروری به نظر می رسد.

سید مهدی طبیب زاده ادامه داد که در وضعیت اقتصادی کنونی کشور، برخی سازمان‌ها در راستای ایفای نقش قانونی خود، اصرار بر وصول مطالبات از واحدها در این برهه را دارند که همین مسئله مشکلاتی را به وجود آورده است.

وی خاطرنشان کرد که اتاق کرمان از فعالیت های اقتصادی سالم، رسمی و قانونی حمایت و دفاع می کند که  در این نشست نیز به حمایت جدی مجموعه قضایی استان از فعالان اقتصادی امیدوار شدیم.

در ادامه این نشست روسای کمیسیون های صنعت و معدن، بیمه،بانک و امور مالیاتی اتاق کرمان،دبیر انجمن پسته ایران،دبیر انجمن خرمای ایران، مسئول دبیرخانه اتاق‌های سه گانه و مدیر ارزیابی عملکرد اتاق کرمان به ارائه مسائل و مشکلات قضایی حوزه فعالیت خود پرداختند.

 رئیس کل دادگستری استان نیز تعامل،همکاری و همفکری مضاعف بین دو بخش اقتصادی و قضایی در کرمان که یکی از سه استان پایلوت اقتصاد مقاومتی کشور است را ضروری دانست و ادامه داد ورشکستگی فعالان اقتصادی آثار و تبعات بسیاری در پی دارد که همه باید برای جلوگیری از بروز اینگونه مشکلات تلاش کنند.

موحدضمن استقبال از راه‌اندازی مرکز داوری اتاق بازرگانی، تصریح کرد که امروزه، عصر سرعت و دقت در همه امور بویژه امور تجاری است،حل اختلافات بین افراد در دعاوی تجاری نیز باید به سریعترین و دقیق ترین شیوه ممکن انجام شود. نقش نهادهای  داوری بسیار برجسته و موثر است.

مدیرکل بازرسی استان نیز در ادامه این نشست گفت که دستگاه قضایی و سازمان بازرسی در حمایت از اشتغال و فعالیت‌های اقتصادی پیشتاز بوده‌اند و در مجموعه استان نیز فضا و تعامل خوبی برای توسعه و حل مسائل اقتصادی وجود دارد.

احمد آبیار بر تعامل مجموعه قضایی استان و اتاق تاکید و اظهار کرد که در حد امکان باید از فعالان اقتصادی استان حمایت صورت گیرد تا اقتصاد استان متحول و از شرایط فعلی خارج شود.

آبیار از تشکیل شورای بانک ها با بازرسی و لازم الاجرا بودن مصوبات آن خبر داد و گفته اگر نماینده‌ای از اتاق کرمان نیز در این شورا شرکت کند مشکلات فعالان بخش خصوصی شفاف‌تر بیان می شود.

وی افزود که  همچنین بازرسی های لازم در مورد نحوه اجرای قانون رفع موانع تولید برای حمایت از تولیدکنندگان انجام می شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=7030
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.