توصیه‌های امام جمعه کرمان به ‌اهل تسنن و تشیع ؛ لغزش و خطای یکدیگر را برادرانه ببخشید‌

امام جمعه کرمان با بیان اینکه براداران اهل تسنن و تشیع باید لغزش و خطای یکدیگر را برادرانه ببخشند گفت: مسلمانان به پیوندی که با یکدیگر دارند وفادار باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی صبح امروز در نهمین همایش آیین برادری که با حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات در شهرستان ریگان برگزار شد با بیان اینکه در قرآن کریم آیات زیادی درباره اخوت و برادری آمده است اظهار داشت: اخوت اسلامی مطالبه قرآن و پیامبر بزرگوار اسلام(ص) است.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید به وحدت پایبند باشیم افزود: مهم‌ترین مسئله امروز جوامع اسلامی مسئله اخوت و برادری است و در آیات و روایات به این مسئله تاکید فراوانی شده است.

نماینده ولی‌فقیه دراستان کرمان با بیان اینکه در مسئله اخوت و برادری هر مسلمان باید به این نکته توجه جدی داشته باشد که لغزش و خطای یکدیگر را برادرانه ببخشند گفت: مسلمانان به پیوندی که با یکدیگر دارند وفادار باشد.

وی به برادران اهل تسنن و تشیع توصیه کرد: در ناراحتی‌ها با یکدیگر مهربان بوده، اسرار یکدیگر را حفظ کرده، عذرخواهی یکدیگر را بپذیرید، در برابر بدگوئی‌ها از یکدیگر دفاع کرده و همواره خیرخواه یکدیگر باشید.

در این همایش حجت‌الاسلام امان‌الله علیمرادی نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری نیز با تبریک ایام‌الله دهه فجر اظهار داشت: امام خمینی(ره) از همان ابتدا فرمودند “برای خدا انقلاب کنید و تمام کارهایتان برای خداوند باشد.”

به گزارش تسنیم ، نماینده مردم استان کرمان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اگر این اصل در جامعه رواج پیدا کند خداوند مصلحت را بر آن جامعه جاری می‌کند و به گونه‌ای می‌شود که ظالمان نمی‌توانند بر آن جامعه حکومت کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41836
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.