جمع‌آوری ۲۹۰ متکدی در رفسنجان

حمید ملانوری روز دوشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان رفسنجان در دفتر امام جمعه گفت که  ۹۰ درصد متکدیان در این شهرستان غیربومی و ۹۸ درصد آنها معتاد پرخطر هستند و با بررسی ها مشاهده شده که این متکدیان در خانه ها، مخروبه ها و پاتوق های معتادان، شب را به صبح می رسانند.

وی افزود که برخی به شیشه و هروئین معتاد هستند و با انجام آزمایش ها و هماهنگی بهداشت، سه نفر به اچ. آی. وی مثبت ابتلا دارند، سارق، شیاد و کسانی هستند که وضع مالی خوبی دارند و تن به کار نمی دهند زیرا به تکدی گری که کاری پرسود و درآمدزا است عادت کرده اند.

به گفته ملانوری در هفته اول یکی از متکدیان ۱۵۰ میلیون ریال به مامور جمع آوری به عنوان رشوه پیشنهاد داد تا رها شود اما موفق نشد.

فرماندار رفسنجان ادامه داد خانمی دیگر که غیر بومی و اهل شهرستانی دیگر بود پس از بررسی معلوم شد روزانه ۲۰ میلیون ریال با شیادی و تکدی گری از طریق اینکه  فرزند سرطانی دارد، کسب می کرد.

او با اشاره به آغاز اجرای طرح جمع آوری و ساماندهی متکدیان از ۲ هفته پیش در شهرستان رفسنجان گفته این متکدیان شیاد و کلاهبردار هستند، اعتیاد دارند، بیمار، سارق و دارای دیگر معضلات هستند که باید بدانیم با اعتقاداتمان به رواج جرم تکدی گری و دیگر آسیب های اجتماعی در جامعه نپردازیم.

ملانوری با بیان اینکه با اجرای این طرح لایه های زیرین آسیب های اجتماعی در این شهر خودنمایی کرده است بیان کرد که با جمع آوری متکدیان، ابتدا با دریافت اطلاعات آنها تفکیک شده و سپس نیازسنجی و ساماندهی می شوند که در این راستا جنبه های مختلف به طور کامل بررسی و برای رفع نیازهای آنها شامل مسکن، اشتغال، درمان و … با همکاری دستگاه های بهزیستی، کمیته امداد، اداره کار، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، شهرداری و … اقدام می شود.

فرماندار رفسنجان گفته رفسنجان شهری است که فقرایش به هیچ وجه گدایی نمی کنند، عزت و شرف خود و خانواده خود را زیر پا نمی گذارند تا با تکدی گری درآمد به دست آورند.

وی  تصریح کرد مردم آگاه باشند و به متکدیان کمک نکنند اینها فقیر نیستند، برخی از فقرا و نیازمندان شهر که شناسایی شده اند زیر پوشش بهزیستی و کمیته هستند و آبرومندانه زندگی می کنند.

ملانوری ادامه داد که مسئولان این طرح را به عنوان یکی از ضرورت ها و اولویت ها در رفسنجان در نظر گرفته اند و مردم اگر می خواهند کمک کنند به بهزیستی و کمیته امداد بدهند که به نیازمندان واقعی برسد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12393
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.