استاندار کرمان:


حل مشکل اشتغال و تولید، اولویت اصلی در استان

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه اهمیت بحث سرمایه‌گذاری و توسعه در استان را جدی بگیرید افزود: اولویت اصلی استان کرمان حل مشکل اشتغال و تولید است و تمام مدیران باید به آن توجه داشته باشند.

استاندار کرمان صبح امروز در شورای اداری استان کرمان که با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان و محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی برگزار شد اظهار داشت: در جمع مدیران یا رسانه‌ها با اظهارنظرهایی مواجه هستیم که مبتنی بر علم و تحقیق نیست و باعث نگرانی‌هایی در جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه در قرآن آمده است که در جایی که علم ندارید تبعیت نکنید گفت: منظور از عدم تبعیت باور، بیان و علم است یعنی جایی که اطمینان نداری باور نکن، اظهار نظر نکن و در آخر عمل نکنید.

استاندار کرمان با اشاره به اینکه امام خمینی(ره) می‌فرماید علم به معنای حجت است و تا در مورد چیزی حجت بر ما تمام نشده نباید اظهارنظر کنیم افزود: مقام معظم رهبری در سخنان اخیر خود در جمع نمایندگان مجلس به‌صورت ویدئوکنفرانس به‌طور صریح فرمودند این روابط با دولتمردان باید با قانون و شرع منطبق باشد، توهین نکنید و نسبت بدون علم ندهید که بعضی از آنها حرام شرعی است.

وی با بیان اینکه باید تلاش کنیم در جایی که می‌خواهیم اظهارنظر کنیم با ظن نباشد و حجت بر ما تمام شده باشد گفت: یکی از آسیب‌های اظهارنظرهای بدون علم این است که باعث بی‌اعتمادی در جامعه می‌شود که ضرر بزرگی است.

فدائی با اشاره به اینکه الآن زمان شعار دادن و رجزخوانی نیست و باید عمل کنیم افزود: وقتی می‌خواهیم راجع به مشکلات مردم تصمیم‌گیری کنیم باید با نظرات کارشناسی شده عمل کنیم.

وی با بیان اینکه مشکلاتی در کشور وجود دارد، تازگی هم ندارد و امروز هم به‌وجود نیامده است گفت: بعضی‌ها فکر می‌کنند بحثی که مطرح می‌کنند به تازگی به‌وجود آمده که عالمانه نیست.

استاندار کرمان با تاکید بر اینکه اهمیت بحث سرمایه‌گذاری و توسعه در استان را جدی بگیرید افزود: اولویت اصلی استان کرمان حل مشکل اشتغال و تولید است و تمام مدیران باید به آن توجه داشته باشند.

وی با عنوان اینکه اشتغال، تولید، سرعت عمل باید مبنای هر تصمیم مدیریتی و سیاسی در استان کرمان باشد گفت: مدیران نقش مهمی در جامعه به عهده دارند.

فدائی با بیان اینکه اطمینان می‌دهم در استان کرمان هیچ کاری به‌دلیل ضعف مدیر نمی‌ماند تصریح کرد: اگر احساس کنم مدیری ضعیف است بلافاصله موضوع به مدیر بالادستی و وزیر مربوطه منتقل و پیگیری می‌شود و حتی تا عزل آن مدیر پیش می‌رویم.

وی با اشاره به اینکه در مدت پایانی دولت اصل بر این داریم که هیچ تغییری در مدیریت‌ها نداشته باشیم مگر آنکه ضرورت داشته باشد گفت: مدیر و فرماندار باید همسوی دولت بوده و دولت را قبول داشته باشد.

استاندار کرمان با بیان اینکه کارآیی مدیران بسیار اهمیت دارد افزود: مدیر باید انگیزه کار و برنامه داشته باشد و دارای سلامت نفس و مورد اطمینان باشد.

وی با اشاره به اینکه مدیران در سطح شهرستان‌ها هم به این نکات توجه داشته باشند و تغییر مدیریت نداشته و با دولت هماهنگ باشند گفت: تغییر مدیریت در شهرستان‌ها با فرمانداران هماهنگ شود.

فدائی با بیان اینکه بیماری کرونا در استان کرمان شیوع بیشتری پیدا کرده و به مبتلایان این بیماری افزوده شده است افزود: در روزهای اول امکانات محدود بود و تخت‌های بیمارستانی به اندازه لازم نبود و با تعطیلی‌ها توانستیم فرصت ایجاد کنیم و امکانات را ارتقا بدهیم.

وی با اشاره به اینکه ماسک و مواد ضدعفونی کننده در سطح استان وجود دارد و تخت بیمارستانی داریم گفت: تعطیلی در این شرایط معنا ندارد و اثری هم ندارد؛ تا کی می‌توانیم استان را تعطیل کنیم وقتی زمانی برای نابودی ویروس وجود ندارد.

استاندار کرمان با بیان اینکه نظارت‌ها بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی را افزایش داده‌ایم افزود: 20 گروه نظارتی در استان تشکیل شده که کار نظارتی را دقیق انجام بدهند و برای تالارها نماینده دانشگاه علوم پزشکی به‌عنوان ناظر مقیم تعیین شده است.

وی با اشاره به اینکه گشت ویژه کویید19 در استان راه‌اندازی شده است که مردم می‌توانند گزارشات تجمعات را اعلام کنند گفت: این گشت با قاضی همراه است و می‌تواند با حکم وارد منازلی شود که تجمعات دارند.

فدائی با بیان اینکه شب گذشته در سه خانه با حکم قضایی وارد شده و مجالس را تعطیل کردند افزود: حل مشکل کرونا ویروس این است که فرض کنیم خود و طرف مقابلمان کرونا دارند.

وی با اشاره به اینکه با این فرضیه هم ماسک می‌زنیم و هم فاصله را رعایت خواهیم کرد گفت: با اقدامات انجام شده و تدابیری که ایجاد شده است امیدواریم در هفته‌های آینده تعداد مبتلایان به کرونا در استان کاهش پیدا کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=52721
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.