رییس‌کل دادگستری کرمان:


دسترسی آسان و ارزان مردم به خدمات قضایی اولویت قوه قضائیه است

رییس‌کل دادگستری استان کرمان گفت: یکی از سیاست‌های قوه قضاییه دسترسی آسان عموم مردم به خدمات قضایی و پایین آوردن هزینه این خدمات است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم حمیدی روز شنبه در ادامه سفر یک روزه خود به بردسیر در نشست شورای اداری این شهرستان افزود: قصد داریم خدمات قضایی را در نزدیک‌ترین مکان دسترسی مردم قرار دهیم و چنانچه ظرفیت بخش‌های مختلف شهرستان بردسیر مهیا باشد، استقرار دادگاه‌های بخش با رعایت شاخص‌ها و استانداردهای لازم صورت خواهد گرفت.

وی بردسیر را یک شهرستان مهم و مؤثر در دوران قبل از پیروزی انقلاب دانست و گفت: بردسیر در مسیر عبور کاروان‌های جبهه‌ها بوده و رزمندگان مورد استقبال و خدمات‌دهی و مهمان‌نوازی مردم این شهرستان قرار می‌گرفتند و من هم هنگام اعزام به جبهه شاهد مهربانی این‌ مردم انقلابی بودم.

رییس کل دادگستری استان کرمان در ادامه گفت: البته بردسیر علاوه بر ظرفیت اصلیش که مردم انقلابی هستند، ظرفیت‌های دیگری نیز از جمله توسعه صنعت و بسترهای ایجاد شغل را دارد که اگر به خدمات قضایی آن نیز توجه صورت گیرد آسایش مردم را در قبال خواهد داشت

وی گفت: پیگیری مسائل رفاهی، خدمات قضایی، معیشتی و اقداماتی که دولت باید انجام بدهد با پیگیری نماینده دولت، حمایت امام جمعه و پشتوانه دستگاه قضایی مشکلات مردم را حل می‌کند.

حجت الاسلام حمیدی ادامه داد: در مدت سه ماه گذشته که به دادگستری کرمان آمدم با برخی از ظرفیت های موجود از جمله نبود خدمات قضایی در استان کرمان آشنا شدم و کمک خواهیم کرد موانع برطرف شود.

وی ادامه داد: توصیه ام به همکاران قضایی کمک به اجرای سیاست های نظام مقدس جمهوری اسلامی از جمله حمایت از تولید و اشتغال و ظرفیت های نهفته است.

رییس کل دادگستری استان کرمان تاکید کرد: هرچه توسعه و زمینه ایجاد شغل و توزیع عادلانه امکانات بیشتر باشد، مشکلات قضایی و ورودی پرونده ها به دادگستری کمتر خواهد شد.

وی گفت: باید بسترهای فسادزا که ریشه در فقر اقتصادی و فرهنگی داردف بر طرف شود زیرا اگر ریشه های فسادزا از بین برود و جوانان دنبال کار و اشتغال بروند قطعا به دنبال جرائم و تخلفاتی که برای خود و خانواده ها و جامعه شان و برای حاکمیت مشکل ساز می شود، نخواهند رفت.

حجت الاسلام حمیدی با اشاره به ظرفیت های ایجاد اشتغال که در بردسیر وجود دارد، افزود: خوشبختانه این شهرستان ظرفیت های خوبی دارد و با سرمایه گذاری اخیر شرکت گهرزمین و ایجاد اشتغال گسترده، مشکلات مالی مردم رفع و مشکلات قضایی نیز متعاقب آن برطرف خواهد شد.

وی افزود: در بازدیدی که امروز از مجموعه قضایی شهرستان بردسیر داشتیم کمبود کادر قضایی، کمبود نیروی انسانی و کمبود فضای اداری مشهود بود که این مشکل نه تنها در بردسیر بلکه در کل استان کرمان وجود دارد.

وی تاکید کرد: البته با وجود کمبودهای موجود پرسنل قضایی در بردسیر عملکرد بسیار مطلوبی داشتند و نرخ رسیدگی به پرونده ها در این شهرستان بالای ۱۰۰ درصد است.

یعنی هرچه پرونده در چهار ماهه اخیر تشکیل شده به آنها رسیدگی شده و بلکه دو درصد بیشتر که شامل پرونده های معوقه سالهای قبل بوده، بنابراین میزان رسیدگی در شهرستان بردسیر رشد ۱۰۲ درصدی دارد.

رییس کل دادگستری استان رکان گفت: همکاران ما در مجموعه قضایی بردسیر در کنار رسیدگی قضایی فعالیت های دیگری از جمله حضور در شورای اداری و حضور میدانی برای بررسی مشکلات مردم را نیز دارند.

وی تاکید کرد: رسیدگی الکترونیک از اولویت‌های قوه قضاییه است که در بردسیر حدود ۹۷ درصد پرونده ها به صورت کاملا الکترونیک بررسی می شود.

رییس کل دادگستری استان کرمان در پاسخ به طرح مشکل کارخانه قند از سوی فرماندار بردسیر گفت: کارخانه قند از قدیم هویت بردسیر بوده و مردم این استان کامشان را با قند بردسیر شیرین می کردند.

او گفت: من در بازدیدی که امروز از کارخانه قند بردسیر داشتم شاهد بودم که متاسفانه سرمایه عظیمی از بین رفته و دستگاههای موجود نیز فرسوده و قدیمی شده که نیاز است برای راه اندازی دوباره این کارخانه، دستگاه های آن بروز و نوسازی شود.

حمیدی ادامه داد: مطالبات مردم، کارگران و کشاورزان در پرونده های قضایی است که باید به طور کامل استیفا شود و اگر سرمایه‌گذار جدیدی از بازگشایی آن استقبال کند، از او حمایت می کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=95617
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.