دادستان کرمان: قوانین با جرائم موجود متناسب نیست

دادستان کرمان با تاکید بر اینکه جرائم پیچیده و بروز شده است گفت: اما متاسانه برخی قوانین موجود به روز و متناسب با میزان تاثیر جرم بر جامعه نیست.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، دادخدا سالاری روز سه شنبه در حاشیه بازدید از نمایشگاه طرح ارتقا امنیت اجتماعی شهرستان کرمان افزود: جرائم موجود بازدارندگی مورد نیاز را ندارند لذا تکرار جرم اتفاق می افتاد.

وی اظهار داشت: لذا می طلبد در شرایط اقتصادی فعلی قوانین با میزان جرائم متناسب شود.

دادستان کرمان تلاش های پلیس را مقید به زمان خاصی ندانست و تصریح کرد: پلیس به صورت شبانه روزی در حال تلاش برای برقراری امنیت و آرامش در جامعه است.

وی با بیان اینکه برخی از متهمان در نیمه شب دستگیر شده اند که حاکی از تلاش جهادگرانه و بی وقفه پلیس است.

سالاری ضمن تقدیر از پلیس در راستای اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی و برقراری آرامش و امنیت در جامعه تصریح کرد: سرقت در ابعاد مختلف بخصوص سرقت از منازل تاثیرات سو زیادی در ذهن افراد به جا می گذارد و دستگیری مجرمان این بخش نیز به همان اندازه در تامین امنیت در جامعه تاثیرگذار است.

طرح ارتقا امنیت اجتماعی با نام “یا اباعبدالله” در شهرستان کرمان دستاوردهایی چون کشف ۴۳۹ فقره سرقت عادی و پنج فقره سرقت به عنف، کشف هزار و ۸۰۰ نخ سیگار قاچاق، دستگیری ۱۶ نفر از اراذل و اوباش و اخذ تعهد از ۳۶ نفر از اراذل نوظهور، کشف ۹ قبضه سلاح شکاری و یک قبضه سلاح جنگی و کشف ۱۲۱ کیلوگرم انواع مواد مخدر، بازداشت ۹۹ خرده فروش و مثقال فروش، جمع آوری ۲۲۷ معتاد متجاهر، کشف ۱۴ هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق، دستگیری ۱۲۸ سارق و اعضای باند سارقان به عنف طلاجات، کشف هشت دستگاه موتور سیکلت قاچاق و یک دستگاه خودرو جنسیس، دستگیری ۷۴ خرده فروش و ۲ قاچاقچی، بازدید از ۲۲۰ کارگاه ضایعاتی و پلمب ۵۲ کارگاه، کشف ۲ هزار کیسه کود شیمیایی کشاورزی، دستگیری ۲۵۴ متهم تحت تعقیب ۶۰۳ نفر افاغنه غیرمجاز و ۸۰ نفر در خصوص قمار و کشف سه هزار و ۴۸۲ لیتر مشروبات الکلی دست ساز و ۹۱ بطری خارجی داشته است.

فرمانده انتظامی استان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و فرماندار کرمان در بازدید از طرح ارتقا امنیت اجتماعی فرماندهی انظتظامی شهرستان کرمان حضور داشتند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=94849
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.