دفاتر تسهیل گری کرمان به مسائل حاشیه نشینی رسیدگی کند

محمد جواد فدائی روز دوشنبه در بازدید از برخی دفاتر تسهیل گری شهر کرمان افزود: این دفاتر با هدف رسیدگی به مسائل حاشیه نشینی و ارائه مشاوره های لازم در حوزه بهداشت، اشتغال، مسائل اجتماعی، اقتصادی، روانشناسی و حقوقی به ارگان های ذیربط و ساکنان این مناطق ایجاد شده اند.
به گفته فدائی دفاتر تسهیل گری و توسعه محلی راهکاری است که توسط وزارت کشور با هدف رسیدگی به مسائل حاشیه نشینی در 10 استان کشور بطور پایلوت ایجاد شده و استان کرمان نیز با ایجاد 6 دفتر تسهیل گری در شهر کرمان اقدامات لازم را در این حوزه انجام می دهد.
وی اظهار داشت: این دفاتر از اواخر سال گذشته با همت دفتر امور اجتماعی استانداری و با مسئولیت اجرایی جهاد دانشگاهی در شهر کرمان و اغلب در مناطق حاشیه ای و دارای بافت فرسوده و یا مشکل دار ایجاد شده اند و در حوزه بهداشت، اشتغال، مسائل اجتماعی، اقتصادی، روانشناسی و حقوقی مشاوره های لازم را به ارگان های ذیربط و ساکنان این مناطق ارائه می دهند.
فدائی افزود: انتظار ما از دفاتر تسهیل گری این است که در مدت کوتاهی با جمع آوری اطلاعات و داده های لازم، به ساماندهی مسائل و مشکلات این محدوده ها کمک کنند.
سرپرست استانداری کرمان ادامه داد: تجربه ما در ارتباط با دفاتر تسهیل گری در شهر کرمان کمک خواهد کرد تا در صورت لزوم دفاتر مورد نیاز را در دیگر شهرهای استان ایجاد کنیم.
رئیس جهاد دانشگاهی استان کرمان نیز با اشاره به اهداف تشکیل دفاتر تسهیل گری گفت: دفاتر در مناطق حاشیه ای و دارای بافت فرسوده که هویت اجتماعی ساکنان آن ها مبهم است، ایجاد شده اند و هدف از فعالیت آن ها، برقراری ارتباط مناسب بین دستگاه های اجرایی و مردم با هدف توانمند سازی ساکنان و اعتمادسازی در بین آنان است.
رضا کامیاب مقدس اظهار داشت: این دفاتر دارای بانک اطلاعاتی قوی از محدوده ها و مناطق تحت پوشش هستند که زیر نظر جهاد دانشگاهی به عنوان ناظر، فعالیت های خود را در حوزه های مختلف شهرسازی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، روانشناسی، حقوقی دنبال می کنند.
فدائی در بازدید از دفتر تسهیل گری در محله بنی هاشم با جامعه هدف چهارهزار و 700 نفری، ضمن کسب اطلاع از فعالیت های انجام شده از مدیران دفاتر خواستند با توجه به طرح تفصیلی جامع شهر کرمان فعالیت های منطقه در حوزه شهرسازی را دنبال کنند.
سرپرست استانداری کرمان در بازدید از دفتر تسهیل گری محدوده شرف آباد و صیاد شیرازی با جامعه هدف 12 هزار نفری نیز ضمن اطلاع از فعالیت های دفتر، خواستار بررسی مسائل و مشکلات سکونت 4چهار هزار نفر از افاغنه در منطقه و نیز سایر مسائل اجتماعی و شهری شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=18690
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.