راه‌اندازی کارخانه پلاسمای خون در کرمان ضروری است

به گزارش مهر، محمدرضا پورابراهیمی پیش از ظهر یکشنبه در آئین آغاز بهره برداری از مرکز ژنتیک و لیزر چشم مرکز درمانی جوادالائمه (ع) کرمان با تقدیر از خدمات ارائه شده توسط این مرکز و اجرای پروژه‌های عمرانی و توسعه فضای خدمت رسانی به بیماران عنوان کرد: در حال حاضر ما بیشتر به مباحث درمانی در حوزه سلامت می‌پردازیم تا اینکه به دنبال ریشه مسائل و بیماری‌ها برویم و آنها را ریشه کن کنیم.

وی بیان داشت: در بعضی از نارسایی‌ها مانند ژنتیک با برنامه ریزی صحیح می‌توان هزینه‌های حوزه سلامت را به حداقل رساند و یکی از کارهایی که خیران می‌توانند انجام دهند سرمایه گذاری در فعالیت‌هایی است که منجر به پیشگیری از بیماری‌ها می‌شود.

پورابراهیمی با تقدیر از خیران حوزه سلامت برای کمک به تجهیز دستگاه‌های دیالیز و مرکز ژنتیک در کرمان گفت: کیفیت خدمات و احساس رضایتی که بیماران از مناطق و استان‌های دور به اینجا می آیند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی، ارائه خدمات در سطح بالا و به صورت رایگان را افتخاری برای دانشگاه علوم پزشکی کرمان و اقدام خیران در تجهیز این مراکز را با توجه به شرایط اقتصادی قابل تقدیر دانست.

پورابراهیمی اظهار داشت: پیشنهاد ما توسعه فیزیکی و کیفی و کمی حوزه درمانی است، پیشگیری موضوعات مربوط به حوزه ژنتیک به میزان بالایی در ذخیره هزینه‌های جاری کشور تأثیر خواهد داشت.

وی ورود خیران سلامت به حوزه پیشگیری را خواستار شد و ادامه داد: نیاز داریم در حوزه ژنتیک بیش از این سرمایه بگذاریم که جوابگوی نیاز جامعه باشد.

پورابراهیمی افزود: هزینه‌های آزمایشات ژنتیک بالاست و بسیاری از افراد به همین دلیل مراجعه به مراکز ندارند، اما بچه‌ای به دنیا خواهند اورد که هزینه‌های درمانی به مراتب بیشتری دارد، لذا هر چه می‌توانیم مبنای پیشگیری در حوزه سلامت باشد و خیران این امر را اولویت قرار دهند.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی همچنین به افتتاح ساختمان جدید بیمارستان باهنر کرمان پرداخت و از دانشگاه علوم پزشکی خواست تا کارخانه پلاسمای خون را که پروژه آن متوقف مانده دنبال کند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=29367
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.