رایگان بودن هزینه های دوران قرنطینه افراد آسیب پذیر

مشاور وزیر بهداشت عنوان کرد:‌ هزینه های دوران قرنطینه افراد آسیب پذیر که مبتلا به کرونا شده اند رایگان است.

محمد آسایی اردکانی، در گفتگو با شبکه خبر، افزایش اجرای پروتکل‌های بهداشتی را یکی از مهم‌ترین اهداف طرح شهید سلیمانی خواند و گفت: این طرح از اول آذر ۹۹ آغاز شده و انتظار داریم در ماه نخست اجرای آن ۸۰ درصد پروتکل‌های بهداشتی رعایت شود و در سه ماه پس از شروع به ۹۰ درصد برسد.

وی افزود: انتظار داریم کاهش بستری بیماران کرونایی در سه ماه نخست به ۵۰ درصد برسد.

آسایی ادامه داد: حمایت از افراد آسیب پذیر نیز در سه ماه نخست تا ۹۰ درصد از پوشش‌ها را در بر می‌گیرد.

تست سریع کرونا رایگان است

مشاور وزیر بهداشت با بیان اینکه تست سریع کرونا رایگان است، افزود: این تست‌ها در مراکز و پایگاه‌های دولتی رایگان است. تست‌های سریع در طول ۲۰ دقیقه وضعیت ابتلای بیمار را مشخص می‌کند. وقتی یک مورد تست کرونا مثبت تشخیص داده می‌شود باید خویشاوندان و اطرافیان نزدیک او نیز کنترل و از شیوع بیماری جلوگیری شود.

مشاور وزیر بهداشت گفت: حدود ۹۸ هزار و ۶۰۰ تخت در هتل‌ها و مهمانسراهای سراسر کشور با امکانات و پذیرایی رایگان برای بیماران کرونایی که امکان قرنطینه خانگی برای آنها میسر نیست، در طرح شهید سلیمانی فراهم شده است.

آسایی افزود: مبتلایان نهایت همکاری را در طول ۱۴ روز داشته باشند. هزینه نگهداری از بیماران در مراکز هتل‌ها و مهمانسراهای سراسر کشور رایگان است.

وی ادامه داد: طرح شهید سلیمانی شبیه طرح «هر خانه یک پایگاه» است که در چند استان آغاز شده است. در این طرح برای پیشگیری از کووید ۱۹ اقدام شد.

مشاور وزیر بهداشت افزود: در صدد هستیم یک ارتش ۲۰ میلیونی از خانم‌های هر خانواده به عنوان سفیران سلامت تشکیل شود. اگر این طرح و مشارکت مردم از ۸ ماه پیش تشکیل شده بود الان وضعیت بهتری در کاهش بیماران کرونایی داشتیم.

وی با بیان اینکه افراد داوطلب می‌توانند برای همکاری بیشتر از پایگاه‌های سلامت و مراکز بهداشتی و درمانی در محله‌ها آغاز کنند، گفت: اجرای طرح شهید سلیمانی مستلزم همکاری‌های بین دستگاهی و سازمان بسیج جامعه پزشکی و جمعیت هلال احمر است.

آسایی با بیان اینکه از اول آذر طرح شهید قاسم سلیمانی در همه نقاط کشور آغاز شده است و در گام چهارم این طرح هستیم، ادامه داد: وزارت بهداشت ۱۲ ناظر را در سراسر کشور مشخص کرده است که هر شنبه گزارش خود را به وزارت بهداشت اعلام می‌کنند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59890
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.