رفت و آمدهای غیرضروری؛ علت افزایش مبتلایان کرونا در انار| فرماندار انار: وضعیت کنترل شده است

فرماندار انار در گفت‌وگوی با کرمان نو در رابطه با آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان گفت: شیوع این بیماری در انار کنترل شده است.

هفته دوم اردیبهشت‌ماه بود که روند شیوع ویروس کرونا در شهرستان انار به یکباره یا شیب تندی صعودی شد تا جایی که ۹ اردیبهشت‌ماه تعداد مبتلایان در انار از ۴ به ۱۱ نفر و روز بعد هم از یازده به ۲۲ نفر افزایش یافت.

این روند تا هفته‌ها ادامه داشت تا شمار مبتلایان این شهرستان را به ۵۷ نفر برسد.

اما هفته گذشته با توجه به تعداد بیمارانی که از طرف دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان در این منطقه شناسایی‌شده نشان می‌دهد شیوع در انار کاهش یافته است.

بنابراین برای اینکه از آخرین وضعیت کووید۱۹ در انار مطلع شویم به سراغ فرماندار این شهرستان رفتیم.

فرماندار انار در گفت‌وگو با «کرمان نو» در رابطه با آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در این شهرستان گفت: در حال حاضر با محدودیت‌هایی از قبیل قرنطینه یک هفته‌ای و غربالگری به موقع که پس از افزایش ناگهانی مبتلایان کرونا در انار انجام شد، این بیماری کنترل شده و مشکلی وجود ندارد.

علی زهرودی صعودی شدن تعداد مبتلایان در این شهرستان را سفرهای مردم به استان یزد و از یزد به انار دانست و گفت: از آنجایی که اعضای خانواده برخی از ساکنین انار در یزد زندگی می‌کنند، از مردم می‌خواهیم رفت و آمدهای خود را کاهش دهند.

زهرودی عنوان کرد که علت دوم بالا رفتن آمار مهمانی‌ها و دورهمی هایی بود که مردم در چند هفته پیشین برگزار کرده بودند و اگر این مسئله باز هم تکرار شود، شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم.

فرماندار انار ادامه داد: با توجه به اینکه کنترل ورودی‌ها با تصویب ستاد ملی مقابله با کرونا برداشته شده است اکنون سفرها ادامه دارد بنابراین مردم خودشان باید رعایت کنند و از سفرهای غیرضروری بپرهیزند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=49864
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.