زنگ خطر اُمیکرون در کرمان به صدا درآمد

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: پیش بینی می کنیم طی روز‌های آینده شاهد افزایش مبتلایان به کرونا از نوع اُمیکرون در کرمان باشیم.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: پیش بینی می کنیم طی روز‌های آینده شاهد افزایش مبتلایان به کرونا از نوع اُمیکرون در کرمان باشیم.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، سعید صحبتی گفت: در حال حاضر در استان کرمان، شهرستان زرند در وضعیت قرمز، کرمان، سیرجان، رفسنجان و جیرفت در وضعیت نارنجی، شهرستان فهرج آبی و مابقی در وضعیت زرد هستند.

به گفته او بیشتر مبتلایان به کرونا از نوع اُمیکرون هستند که از روز‌های آینده، خیزش موارد بستری در بیمارستان ها بیشتر می‌شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان می گوید: واکسن کرونا در پیشگیری از ابتلای شدید به کرونا موثر است؛ اما هنوز ۵۰ درصد از افراد بالای ۱۸ سال که سه ماه از دُز دوم آن‌ها گذشته است، واکسن تزریق نکرده اند.

صحبتی گفت: تزریق واکسن از بستری شدن، مرگ ومیر و ابتلای شدید جلوگیری می‌کند.

به گفته او عادی انگاری‌ها و رعایت دستورالعمل‌ها به میزان زیادی کاهش داشته است و آمار‌ها حدود ۴۰ درصد رعایت را در استان نشان می‌دهند که این میزان، بسیار کم است.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان عادی انگاری را مهم ترین عامل افزایش آمار‌ها دانست و گفت: برگزاری مراسم، حضور در تجمعات، رفت و آمد‌ها و غیره دوباره آغاز شده و افراد باید خیلی مراقب باشند و سعی کنند در تجمعات بالای ۱۰ نفر شرکت نکنند.

او درمورد تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: هنوز تصمیم سراسری در این خصوص گرفته نشده است و طی چند روز آینده بستگی به شرایط، تصمیمات گرفته می‌شود؛ اما مدارسی که تهویه و شرایط مناسب برای جلوگیری از کرونا را نداشته باشند، باید تعطیل شوند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84406
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.