سرانه تخت در جنوب کرمان برابر با نیم درصد(0/5)

روز گذشته (8خرداد) استاندار کرمان اعلام کرد استان کرمان در بعضی از شاخص‌های درمانی و بهداشتی ضعیف است. محمدجواد فدایی با تاکید بر اینکه باید روی شاخص‌های بهداشت و درمان استان کرمان(هم در بخش دولتی و هم بخش خصوصی) کارهای بیشتری صورت گیرد، گفت: متاسفانه امروز در شرایطی هستیم که تعداد داروخانه‌ها ، رادیولوژی، مراکز توانبخشی و … در استان کرمان نسبت به متوسط کشور پایین‌تر است که باید این کمبودها را درکوتاهترین زمان ممکن رفع کنیم.

این مقام مسوول با تاکید به اینکه دولت بر توسعه متوازن اعتقاد داشته و باید احداث بیمارستان نیز متناسب با مناطق باشد تصریح کرد: باید هر چه سریع تر با همکاری بخش دولتی، خصوصی، خیران و … احداث چند بیمارستان جدید را در استان آغاز کنیم تا کمبود استان در این حوزه ها نسبت به کشوری رفع شود و انتظار داریم که طی مدت دو تا سه سال این مشکل حل  شود.

وضعیت مناسب امکانات پزشکی و درمانی شمال استان

این صحبت استاندار بهانه ای شد تا وضع شمال و جنوب کرمان را در رابطه امکانات بهداشتی و درمانی را بررسی کنیم.

این طور که مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کرمان می‌گوید: بیشتر ضعف شاخص‌های درمانی و بهداشتی استان مربوط به شرق و جنوب کرمان است و وضعیت سرانه شهر کرمان با میانگین کشوری تفاوتی ندارد.

کفه سبک جنوب کرمان در امکانات پزشکی

با توجه به این که جنوب کرمان جز مناطق محروم به حساب می‌آید عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هم پایین بودن بعضی شاخص‌های جنوب کرمان را تایید می کند و می گوید: پایین بودن بعضی از شاخص‌های درمانی، بهداشتی جنوب و همچنین شرق استان مانند فهرج و ریگان باعث شده میانگین کلی شاخص های استان پایین بیاید.در حال حاضر سرانه تخت در کشور 1/9بوده که در شمال استان برابر با  1/6است اما این سرانه در جنوب کرمان برابر با نیم(0/5) است.

احمد حمزه نماینده پنج شهرستان جنوبی ادامه می دهد: اگر توزیع امکانات عادلانه تر شود و به جنوب کرمان بیشتر رسیدگی شود، مطمعنا به میانگین کشوری هم نزدیک تر می شویم. در جنوب استان مشکلات و کمبودهای زیادی وجود دارد، اگر قلعه گنج را فاکتور بگیریم در شهری مانند کهنوج هم مشکلات زیاد است به طوری که نیروهای بخش آی سی یو کهنوج اعلام کرده اند سه برابر حد استاندارد کار می کنند و این نشان از کمبود نیرو در آن منطقه دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=28600
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.