استاندار با انتقاد از اختلاف آمار اشتغال بین گزارشات استان و سامانه رصد مطرح کرد


اختلاف 80 درصدی در ثبت آمار اشتغال نامعقول است

استاندار کرمان با اشاره به اختلاف آمار اشتغال استان و آمار ثبت شده در سامانه رصد گفت: ۱۰ تا ۲۰ درصد اختلاف در ثبت اشتغال معقول است اما ۸۰ درصد اختلاف ایجاد شده در این حوزه معنا ندارد و نشان می‌دهد یک جای کار می‌لنگد.

 استاندار کرمان در نشست کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان کرمان افزود: طبق صحت‌سنجی باید اشتغال استان به‌صورت دقیق بررسی و اگر مشکل ثبت آمار اشتغال از کاربر است با این حوزه برخورد شود.

 وی خطاب به مدیران با بیان اینکه ثبت اشتغال را به‌طورجدی پیگیری کنید اظهار کرد: ثبت ۳۱۰ مورد از آمار اشتغال استان کرمان در کارتابل مدیران بلاتکلیف مانده که این آمار باید به تفکیک اعلام و صحت سنجی دقیق انجام شود زیرا بر نرخ اشتغال و بیکاری استان اثرگذار است.

 استاندار کرمان ادامه داد: تمامی دستگاه‌ها باید پاسخگوی تحقق تعهد اشتغال خود باشند، ضمن آنکه صحت سنجی و ثبت اشتغال در سامانه رصد باید به‌صورت جدی پیگیری شود.

 وی بیان کرد: وضعیت صحت سنجی و ثبت اشتغال استان کرمان بررسی و جلسه فوق‌العاده در روز سه‌شنبه هفته آینده با حضور مدیران و فرمانداران برگزار شود تا موضوع اشتغال استان و وضعیت ثبت آن رصد و بررسی شود.

 استاندار کرمان گفت: باید تعهدی ایجاد کنیم تا کار انجام شود، تعهد امسال اشتغال استان کرمان را ۴۰ هزار نفر نبینید؛ بلکه باید ۶۷ هزار نفر (میزان اشتغال سال گذشته) در نظر گرفته شود تا کار پیش برود.

 تأکید بر حفظ اشتغال موجود

 وی عنوان کرد: برنامه اشتغال استان در سال گذشته ۶۷ هزار نفر بود که بیش از تعهد محقق شد؛ اما حفظ اشتغال موجود، خیلی مهم‌تر از ایجاد اشتغال جدید است.

 فداکار افزود: برخی مشکلات از جمله بازاریابی صحیح، نشناختن بازار، برخی کوتاهی‌ها در برخورد دستگاه‌ها، کمبود منابع و سرمایه در گردش، مالیات، تأمین اجتماعی، بانک و محیط‌زیست به دلایلی واحدهای اشتغال‌زا را دچار چالش می‌کند؛ لذا باید مراقبت کنیم این اتفاقات نیفتد و به‌عنوان دستگاه‌های اجرایی کمک کنید تا کارگاهی تعطیل نشود.

 وی ادامه داد: ۴۰ هزار نفر شاغل بیکار می‌شود درحالی‌که تلاش می‌کنیم ۶۷ هزار اشتغال ایجاد کنیم تا آن بخش بیکار شده هم جبران شود؛ بنابراین نگذارید تعطیلی اتفاق بیفتد و حداکثر تلاش خود را در این حوزه به کار ببندید.

 استاندار کرمان تأکید کرد: حفظ وضع موجود بسیار راحت‌تر از اشتغال مجدد است و اگر آمار اشتغال حفظ شود بخش عمده‌ای از مشکلات استان کرمان رفع می‌شود.

 به گزارش ایرنا مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این نشست ضمن تشریح عملکرد دستگاه‌ها، از ثبت نکردن اشتغال دستگاه‌ها در سامانه رصد انتقاد کرد و گفت: ۴۶ هزار و ۱۴۸ نفر تعهد اشتغال استان کرمان در سال جاری است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106451
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.