شهروندان مناطق گرم كرمان بدنبال تخفيف در تعرفه برق

هفته گذشته هیات وزیران در حالی با کاهش تعرفه برق در شهرهای مختلف استان سیستان و بلوچستان از یک تا ۹ ماه به‌تناسب درجه گرمسیری موافقت کرد، ‌که ساکنان مناطق گرمسیری کرمان هم مدت‌زمان زیادی است که چشم‌انتظار چنین مصوبه‌ای هستند.

افزایش دمای هوا و به دنبال آن افزایش مصرف برق موجب شده که برخی مردم در این روزهای گرم سال علاوه بر مواجه‌شدن با مشکلات زندگی در نقاط محروم، بخش زیادی از درآمد محدودشان را به پرداخت قبض برق مصرفی‌شان اختصاص دهند. آن‌ها معتقدند که کم کردن ساعت کاری نمی‌تواند به‌تنهایی گره‌گشای مشکلات شان باشد و نیازمند کاهش تعرفه برق هستند.

گرمای طاقت‌فرسا در برابر قبض برق سنگین

ساکنان جنوب کرمان از جمله مردمی هستند که در گرمای شدید و بی‌سابقه این روزها که با بادهای گرم و سوزان این فصل هم مواجه شده‌اند خواستار همکاری وزارت نیرو برای کاهش تعرفه‌های سنگین برق هستند و قبض‌های نجومی بر مشکلاتشان افزوده است.

احمد یکی از شهروندان جنوبی است که به مهر گفته، یکسان‌سازی تعرفه برق جنوب کرمان با استان‌های مجاور یک درخواست جدی است که متأسفانه در پیچ‌وخم وعده‌ها مسکوت مانده است و از مسوولان می‌خواهیم برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

وی می‌گوید: «بهترین راه حضور میدانی در روستاها و مناطق دورافتاده و حتی شهرهای جنوب کرمان است و بررسی کنند چگونه می‌توان بدون وسایل گرمایی زندگی کرد. مردم محروم منطقه خواستار همراهی و همدردی مسوولان برای رفع مشکلاتشان هستند و پنهان کردن محرومیتشان زیر سایه شعارهایی مانند روند و روال عادی زندگی بومی برای آن‌ها قابل‌قبول نیست.»

همه را به یک‌چشم ببینند

حبیب‌الله نیکزادی، نماینده مردم شهرستان بم و چند شهرستان دیگر در شرق استان کرمان در خصوص تعرفه‌های بالای برق در این استان به جام‌جم می‌گوید: «در شرق استان کرمان نه‌تنها با مشکل گرمای شدید هوا مواجهیم، بلکه در این مناطق هر هفته شاهد هجوم چند توفان سهمگین شن نیز هستیم که ترکیب این دو یعنی گرما و توفان شن فاجعه است و زندگی را عملاً غیرقابل‌تحمل می‌کند. از همین روی از ابتدای کار مجلس دهم، به‌طور مرتب با مسوولان وزارت نیرو رایزنی داشته‌ایم تا تعرفه برق در استان کرمان را هم کاهش دهند.»

وی گفته ما برای کاهش تعرفه برق در سیستان و بلوچستان بسیار خوشحال هستیم، اما درخواستمان از هیات دولت و شخص رییس‌جمهور این است که همه را به یک‌چشم ببینند و برای کاهش تعرفه برق در مناطق شرقی و جنوبی استان ما هم چاره‌اندیشی کنند.

وی تأکید می‌کند که نمایندگان استان کرمان از یک سال پیش و به‌طور مستمر درخواست کاهش تعرفه‌های برق استان کرمان را از دولت دارند و در همین زمینه گفت‌وگوهایی با مسوولان وزارت نیرو و آقایان جهانگیری و نوبخت انجام‌شده که تاکنون به نتیجه نرسیده است.

پیش‌ازاین مردم شهداد هم نسبت به تعرفه برق مصرفی‌شان اعتراض داشتند و خواستار کاهش این تعرفه شده بودند که ‌مديرعامل برق شمال استان کرمان در این رابطه به «پیام ما» گفت نحوه محاسبه برق در تمامی شهرها بر اساس ابلاغیه وزارت نیرو انجام می‌شود.

که بر اساس این ابلاغیه شهداد جزو منطقه گرمسیر دو قرار دارد و قبض برق مصرفی مشترکین به مدت 6 ماه از ابتدای اردیبهشت تا پایان مهرماه با نرخ تعرفه مناطق گرمسیر دو محاسبه می‌شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=11443
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.