در دیدار اعضای شورای اسلامی شهر کرمان با رییس سازمان بازرسی استان مطرح شد:


ضرورت تعامل سازمان بازرسی با شورا در نظارت بر مدیریت شهری

علیرضا نادری، رییس شورای اسلامی شهر کرمان با اشاره به روند انتخاب شهردار کرمان در این دوره گفت: اعضای شورا همچنین در اولین روزهای آغاز به کار ششمین دوره شوراهای اسلامی با مقامات استان دیدار کردند.

به گزارش کرمان نو، وی در ادامه اظهار داشت: سازمان بازرسی نیز می تواند در انجام رسالت قانونی و نظارتی شورا همکاری کند.

حسین چناریان نیز حمایت نهادهای نظارتی را در پیشرفت امور اداری موثر دانست و گفت: شورای ششم نیز کار خود را با تفکر و رویکرد جدیدی شروع کرده و با حمایت و نظارت دستگاه های اجرایی به ویژه سازمان بازرسی استان وظایف محوله را انجام می دهد.

به گفته وی تلاش مجموعه شورا و شهرداری کرمان بر رعایت انصاف و اجرای قانون است تا شهروندان کمتر دچار دردسر شوند.

چناریان با اشاره چندین پرونده درگیر در دستگاه های نظارتی اظهار داشت: با تلاش و تعامل بخشی از آن ها که به عنوان چالش شهر کرمان مطرح هستند ساماندهی شدند.

وی با بیان این که پرونده های قضایی حوزه مدیریت شهری مانعی برای سرمایه گذاری در کرمان ایجاد کرده اند گفت: شرایط اقتصادی کشور و کاهش درآمدهای شهرداری حاصل از عدم جذب سرمایه گذاری، باعث می شود توسعه شهر کرمان با مانع روبرو شود.

چناریان نظم کاری و شفافیت را زمینه سرمایه گذاری در شهرداری کرمان عنوان و تاکید کرد: نباید لوایح درآمدی شهرداری را از جیب مردم تامین کنیم.

سپس سیدمحمد موسوی، با اشاره به شناخت سازمان بازرسی از شهرداری گفت: انتظار داریم همچنان با حمایت ها و پشتیبانی ها شورای ششم را از راهنمایی های خود دریغ نکنید.

وی با بیان این که کمیسیون هوشمندسازی و شفافیت شورا، شهرداری را در مسیری درست هدایت می کند افزود: با فراهم شدن زیرساخت های هوشمندسازی، اطلاعات و خدمات مورد نیاز شهروندان در اختیار آن ها قرار می گیرد.

موسوی، هوشمندسازی خدمات شهری را در کاهش مراجعات مردمی مفید دانست و گفت: شفافیت در شهرداری فساد احتمالی را در شهرداری کاهش داده و ذهنیت منفی شهروندان را نسبت به این نهاد خدماتی اصلاح می کند.

سیدمحمدصادق تقوی نیز با بیان این که بایستی هدف به جای مچ گیری، دستگیری باشد اظهار داشت: پیشنهاد می شود در راستای طی مسیر خدمت به مردم به دور از منافع شخصی، با همکاری سازمان بازرسی و شورای شهر کارگروهی ویژه برای نظارت بر مدیریت شهری تشکیل شود.

همچنین محمدرضا کمساری، نگاه حمایتی سازمان بازرسی را در رسیدن به تصمیمات درست و انجام مسئولیت قانونی و نظارتی شورا موثر ارزیابی و تاکید کرد: ثبت هزینه های شهرداری در سامانه، شهرداری را دچار مشکل و اجرای پروژه را با اخلال مواجه کرده است.

وی ضرورت تصویب قانون مربوطه برای تسهیل در خدمات شهری را خواستار شد.

محمد امین شمسی نیز با بیان این که پیشانی اعضای شورای ششم با عنوان انقلابی مهر خورده گفت: سازمان بازرسی کمک کند این پرچم عدالت خواهی به زمین نیفتد.

همچنین محمد آبیار، رییس سازمان بازرسی استان کرمان با بیان این که شعارهای شورای ششم، توقعات مردم کرمان را بالا برده گفت: مردم شعارهای مسیئولان را فراموش نمی کنند و این مسئله وظایف شورا را سنگین تر می کند.

به گفته وی شوراها برگرفته از آراء و اعتماد مردم است و بستر اداره امور شهری توسط مردم بهتر فراهم می شود.

آبیار تسلط اعضای شورا بر قوانین و مقررات کشور را ضروری عنوان و تاکید کرد: لازم است اعضای شورا بر اساس قوانین شوراها بر همه معاملات شهرداری آگاهی و اشراف داشته باشند.

وی با بیان این که شوراها بدون تعامل با دستگاه های اجرایی و قضایی موفق نمی شوند افزود: خیلی از وظایف و خدمات شهرداری ها با اختیارات دستگاه های دیگر انجام می شود.

رییس سازمان بازرسی با اشاره به افزایش تبعیض بین مردم در ادارات دولتی گفت: مردم در مجموعه شهرداری بر اصل هستند و از شورا توقع دارند فساد در شهرداری را برطرف کنند.

آبیار دوری از روزمرگی را در شورا و شهرداری ضروری دانست و افزود: شورا همچنین علاوه بر نظارت بر شهرداری باید از شهردار منتخب خود نیز حمایت کند تا خدمات مطلوبی ادائه شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77199
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.