مدیرکل بهزیستی استان کرمان اعلام کرد:


ظرفیت‌افزایی مراکز مشاوره بهزیستی استان کرمان برای کاهش آسیب خودکشی

مدیرکل بهزیستی استان کرمان افسردگی، اضطراب، مشکلات خانوادگی و مسائل اجتماعی را از جمله عوامل مهم در سوق دادن افراد به سوی اقدام به خودکشی عنوان کرد و گفت: بهزیستی با گسترش ظرفیت مراکز مشاوره و ورود تخصصی به این موضوع اقدامات وسیع و تاثیرگذاری را به منظور کنترل و کاهش آسیب خودکشی انجام داده است.

علیرضا وحیدزاده شامگاه چهارم دی‌ماه در سمینار تخصصی “تاب آوری همه جانبه‌نگر” در مدیریت بحران در بم اظهار کرد: در هر جامعه‌ای یکسری ناهنجاری‌های اجتماعی و فردی وجود دارد که البته مربوط به تفاوت در نحوه نگاه و مواجهه شدن با آن است زیرا بسیاری از جوامع ابزار خلق کرده و خانواده را مدیریت می‌کنند تا به مرحله طلاق نرسد اما متاسفانه ما این ابزارها را به صورت کامل نداریم.

وی بیان‌کرد: به طور مثال در شهرستان بم ابزار خلق کرده‌اند تا بتوان تاب‌آوری مردم در نسل‌های مختلف را بالا ببرند و بتوانند این حس را در انسان‌ها ایجاد کنند که زندگی زیباتر از آن  چیزی است که فکر می‌کنیم و راه‌های متفاوتی برای زندگی کردن وجود دارد و همچنین فرصت‌هایی در زندگی به وجود می‌آید که ما باید آنها را بشناسیم و به دیگران نیز معرفی کنیم.

وی بیان کرد: نسلی که امروز اقدام به خودکشی در آن مشاهده می‌شود نسلی تعریف شده است که شاید به دلیل کوتاهی‌هایی که از طرف ما رخ داده و فرصت‌هایی را برای این نسل خلق نکرده یا به آن ها این فرصت‌ها را معرفی  نکرده‌ایم.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان ادامه داد: در نتیجه این کوتاهی‌ها باعث شده نسل بعد از ما دچار سردرگمی شده و نتوانند هدف‌های موثری را برای خودش پیدا یا مشخص کند.

وحیدزاده با اشاره به این امر که همه آسیب‌های اجتماعی دارای علت و معلولی است از این رو باید روی همه آنها تمرکز و کار کرد، افزود: با توجه به اینکه خودکشی دارای بازتاب‌های بسیار منفی در سطح جامعه است بنابراین باید با دقت و وقت بیشتری در مورد آن کار کرد.

مدیرکل بهزیستی کرمان افسردگی، اضطراب، مشکلات خانوادگی و مسائل اجتماعی را از جمله عوامل مهم در سوق دادن افراد به سوی اقدام به خودکشی عنوان و بیان کرد: بهزیستی با گسترش ظرفیت مراکز مشاوره و ورود تخصصی به این موضوع اقدامات وسیع و تاثیرگذاری را به منظور کنترل و کاهش آسیب خودکشی انجام داده است.

وحیدزاده به راهکارهای افزایش و گسترش هرچه بیشتر کنترل این مشکل پرداخت و گفت: افزایش ظرفیت خدمات تخصصی مراکز، تقویت علمی و تاثیرگذاری مراکز و قاطعیت و جدیت مسئولان و برنامه‌ریزان اجتماعی در تدوین و اجرای طرح‌های علمی و عملی اجتماع محور از مهمترین و تاثیرگذارترین روش‌های کنترل و کاهش آسیب خودکشی در سطح جامعه خواهد بود.

وی بیان کرد: بهزیستی با تمام توان در راه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداشته و کارشناسان و متخصصان مجرب بهزیستی تمام تلاش خود را در این راه به کار بسته اند .

به گفته وی اگر بخواهیم به نتیجه مطلوب برسیم باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمان عنوان کرد: بحران‌های طبیعی پیامدهای تلخ و شیرین زیادی از خود برجای گذاشته، پیامدهایی که به همه دنیا درس و آگاهی و شناخت داده است .

وی افزود: برگزاری این گونه مراسم پیوند دادن بین مسیر تلقی می‌شود و نسل‌های گذشته به نسل آینده وصل می‌شود زیرا کسی نبوده تا روایتگری انجام دهد.

وحیدزاده واسطه‌گری بین نسلی و همچنین زنده نگه داشتن یاد و خاطره کسانی که اکنون نیستند اما در این شهر زندگی می‌کردند و این شهر به واسطه حضور آن‌ها سرپا مانده است را مورد تاکید قرار داد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99884
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.