مدیرعامل آبفا زیر حرفش زد: نگفتم مردم به روستاهایشان برگردند

مدیرعامل شرکت آب و فاصلاب استان کرمان اظهارنظر جنجالی خود درباره انتقال آب از سرشاخه‌های هلیل رود را تکذیب کرد.

15 دی بود که در نشستی با حضور چند خبرنگار که از سوی روابط عمومی این شرکت انتخاب شده بودند، محمد طاهری گفت که

 از سراسر استان کرمان در مرکز استان حضور دارند و اگر مردم به روستاها و شهرهای خود برگردند آب حسین‌آباد برای کرمانی‌های اصیل کافی است، اما با شرایط فعلی نیاز به انتقال آب داریم و اگر آب به کرمان می‌آید برای همه مردم شهرهایی‌ست که به کرمان آمده‌اند.

این اظهارنظر از سوی مدیرعامل آبفای کرمان به قدری عجیب بود که به سرعت در فضای مجازی دست به دست شد و انتقادات فراوانی را در پی ذاشت. با این حال طاهری نه تنها از مردم استان کرمان به دلیل این اظهارنظر عذرخواهی نکرده که با فرار رو به جلو سعی کرده علاوه بر تکذیب گفته‌هایش، این ماجرا را به گردن رسانه‌ها بیندازد.

او امروز به خبرگزاری ایسنا گفته که «رسانه‌ای که این خبر را کار کرده، در نشست خبری حضور نداشته و اظهاراتی که از طرف من منتشر شده‌اند را تکذیب می کنم. گفته من را چندین نشریه نوشته‌اند و هر انسان با انصاف و باتقوایی می‌تواند قضاوت کند. او همچنین با اشاره به این جمله که “اینکه نوشته‌اند بافتی‌ها و جیرفتی‌ها به روستا‌ها و شهرهایشان برگردند کذب است” گفته که «در نشست خبری چنین چیزی نگفتم. بی‌تقوایی کردند و سر پل صراط یقه همه را می‌گیرم.»

کدام تکذیبیه آقای مدیرعامل؟

اگرچه این گفته مدیرعامل آبفای کرمان که «رسانه‌ای که این خبر را کار کرده، در نشست خبری حضور نداشته» درست است و پایگاه خبری «کرمان نو» جزو رسانه‌های دعوت شده به نشست یادشده نبوده، اما متن خبری که 15 دی در این پایگاه منتشر شد، از متن خبری بود که خبرگزاری‌های فارس و ایسنا (که در نشست خبری حاضر بودند) منتشر کردند و منبع آن هم ذکر شده بود:

مدیرعامل آبفای کرمان: به روستاهای خود برگردید تا آبی به کرمان منتقل نشود

در همین حال همچنان متن اظهارات عجیب و غریب طاهری در این دو خبرگزاری وجود دارد که برای شفاف‌سازی، مجددا به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

در بخشی از خبری که خبرگزاری فارس ساعت 13:45 روز 15 دی کار کرد، آمده

طاهری عنوان کرد: از سراسر استان کرمان در مرکز استان حضور دارند و اگر مردم به روستاها و شهرهای خود برگردند آب حسین‌آباد برای کرمانی‌های اصیل کافی است، اما با شرایط فعلی نیاز به انتقال آب داریم و اگر آب به کرمان می‌آید برای همه مردم شهرهایی‌ست که به کرمان آمده‌اند.

 

Untitled 1

در خبری که خبرگزاری ایسنا  ساعت 14:13 از نشست خبری یاد شده کار کرده، آمده که «وی با اشاره به اینکه با انتقال آب از سد شهیدان امیرتیموری مشکل آب شهر کرمان در کوتاه مدت حل می شود، بیان کرد: ما در شش سال گذشته بالاترین خدمات را در حوزه جنوب استان کرمان انجام داده ایم و به اعتراض مردم حوزه هلیل رود حق می دهیم اما باید انصاف را رعایت کنیم زیرا از سراسر استان در شهر کرمان حضور دارند و اگر همه به زادگاه خود برگردند، آب دشت حسین آباد از سر کرمان هم زیاد است لذا باید مطالبه گری واقعی داشته باشیم.»

21 1024x826 1

حال مشخص نیست که مدیرعامل آبفای کرمان چگونه مدعی است که چنین اظهاراتی را به زبان نیاورده است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=62704
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.