مدیرکل اوقاف: کرمان از استان‌های برتر کشور در تعدد و تکثر موقوفات است

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان گفت: این استان به دلیل بهره‌مندی از مردمی متدین، ولایتمدار و محب اهل بیت (ع)، از استان‌های برخوردار در زمینه موقوفات در کشور و جزو ۶ استان برتر کشور در زمینه تعدد و تکثر موقوفات است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، حجت الاسلام علی جلالی روز دوشنبه در نشست خبری به مناسبت دهه وقف (۱۲ تا۲۱ مهرماه) افزود: عمده نیات واقفین استان کرمان در حوزه های مذهبی، اجتماعی، فرهنگی، قرآنی، تعزیه داری اهل بیت (ع) و به ویژه برای اباعبدالله الحسین (ع) بوده است.

وی بیان کرد: پیگیری ثبت مالکیت موقوفات یکی از اولویت های اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در سال جاری است تا پرونده های بلاتکلیف این حوزه تعیین تکلیف شوند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان اظهار داشت: تاکید داریم حداقل ۵۰ درصد از درآمد موقوفات این استان به حوزه سرمایه گذاری وارد شود که در این راستا توجه به ظرفیت های کشاورزی، دامداری و تکمیل زنجیره تولید محصولات کشاورزی، دامی و آبزیان را دنبال می کنیم که در این مسیر پیش بینی پرورش ۲ هزار راس دام گوشتی انجام شده و در فاز نخست طرح با ۶۰۰ راس افتتاح شده است.

حجت الاسلام جلالی عنوان کرد: در راستای اجرای نیت واقفین در حوزه تعزیه داری اهل بیت (ع) و به ویژه امام حسین (ع) و برگزاری مراسم سوگواری در دوران شیوع کرونا با رعایت دستوراالعمل های بهداشتی  اقدام شده و در این مسیر بیش از ۸۵ هزار میان وعده در قالب طرح شمیم حسینی در بین هیات های عزاداری توزیع شد.

وی با اشاره به ارائه حمایت های نقدی به  هیات های شاخص استان کرمان، تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کرونا، ۱۴ مرحله کمک های مومنانه در سراسر کشور از جمله در استان کرمان توسط ادارات اوقاف و امور خیریه تزیع شده و همچنین دو مرحله تهیه و توزیع بسته های مهر تحصیلی را نیز برای داش آموزان مناطق کم برخوردار انجام شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان در ادامه گفت: دهه وقف یادآور سنت حسنه اسلام است که ایام این دهه با عناوین وقف، ترویج فرهنگ قرآن، عترت و مهدویت؛ وقف، خدمات فرهنگی و اجتماعی به جامعه؛ وقف، بقاع متبرکه، ترویج فرهنگ زیارت؛ وقف و کاهش آسیب های اجتماعی؛ وقف، توسعه فرهنگ و تمدن اسلامی؛ وقف، اشتغال و تولید و غیره نامگذاری شده است.

حجت الاسلام جلالی با اشاره به برنامه های گرامیداشت دهه وقف در سطح استان کرمان عنوان کرد: دیدار با استاندار و نماینده ولی فقیه در استان، ارائه گزارش عملکرد ادارات اوقاف، برگزاری همایش ها و برنامه های مختلف با رعایت پروتکل های بهداشتی و مجوز ستاد کرونا و غیره از جمله برنامه های پیش بینی شده است.

وی افزود: در دهه وقف تلاش می شود نیازهای روز حوزه وقف را هر چه بیشتر در جامعه تشریح کرده و واقفان خیراندیش را به سوی این حوزه ها ترغیب کنیم که در این راستا باید توجه داشت که باید به وقف در حوزه های معیشت، اسکان، ازدواج، دانش بنیان، درمان، کمک به کاهش آسیب های اجتماعی توجه بیشتری صورت گیرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمان با اشاره به عملکرد یک سال گذشته اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت های موجود برای مشارکت حداکثری در برنامه ها و برای رفع نیازهای جامعه و کمک به خدمات اجتماعی از دیگر برنامه های اوقاف در استان کرمان در سال جاری است و با توجه به اینکه یکی از اهداف بیانیه گام دوم انقلاب، معنویت و اخلاق است، بقاع متبرکه در این زمینه بسیار اثرگذار هستند و کار را دنبال می کنیم.

رئیس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان کرمان نیز گفت: در حوزه وقف قرآنی نیاز به اطلاع رسانی و تبلیغات بیشتری وجود دارد.

حجت الاسلام مصطفی بساوند افزود: از مجموع ۹۸۴ نفر ثبت نام کننده برای مسابقات قرآنی در مرحله شهرستانی، ۸۵۰ نفر در آزمون شرکت کردند و ۲۳۷ نفر به مرحله استانی در رشته های حفظ، اذان، ترتیل و سایر رشته ها اه یافتند.

وی ادامه داد: در مرحله استانی نیز از ۲۳۷ نفر راه یافته، در رشته های حفظ ۲۰ جز و حفظ کل، قرائت و اذان ۱۱ نفر به مرحله نیمه نهایی راه پیدا کردند که آزمون ۲۶ مهرماه به صورت مجازی برگزار خواهد شد و افرادی که نمره حد نصاب را کسب کنند به چهل و چهارمین مرحله کشوری مسابقات قرآن راه پیدا خواهند کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77800
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.