مدیرکل راه و شهرسازی کرمان خبر داد:


دولت با ساخت شهرک در سیرجان و بردسیر موافقت کرد

مدیرکل راه و شهرسازی کرمان گفت: دولت در نشستی با حضور مسئولان ملی و استانی طی مصوبه‌ای با احداث شهرک‌ سمنگان در سیرجان و شهرک گلسار در بردسیر این استان موافقت کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایرنا، علی حاجی زاده افزود: در این نشست که دقایقی پیش در تهران برگزار شد، معاون وزیر و مدیرعامل شرکت شهرک های جدید وزارت مسکن و شهرسازی، نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی و نمایندگان شرکت های معدنی نیز حضور داشتند.

وی اظهارداشت: ۲ شرط اصلی برای مجوز شهرک سازی در سیرجان و بردسیر وجود داشت که در این خصوص مقرر شد شرکت معدنی و صنعتی گل گهر وظیفه تامین آب شهرک سمنگان سیرجان را برعهده گیرد و شرکت آب منطقه ای نیز با تخصیص بخشی از آب دریای عمان، نیاز شهرک گلسار بردسیر را تامین کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان کرمان با اشاره به مکان یابی شهرک های گلسار بردسیر و سمنگان سیرجان در طرح جهش تولید مسکن گفت: در صورتی که این شرکت ها تعهد تامین آب برای این شهرک ها را به بدهند، صدور و ابلاغ مجوز این شهرک سازی ها مانعی ندارد.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمان و نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه گفت: دولت موظف و مکلف است با استفاده از تمامی ظرفیت های قانونی، خواسته بحق مردم سیرجان و بردسیر در تامین مسکن را تحقق بخشد.

شهباز حسن پور افزود: با ابلاغ قانون جهش تولید مسکن، دیگر بهانه ای در مسیر تامین مسکن مردم استان کرمان وجود ندارد.

وی تصریح کرد: تا آخرین لحظه از ظرفیت قانونگذاری مجلس شورای اسلامی برای تحقق احداث شهرک های جدید در شهرستان های سیرجان و بردسیر استفاده و تا حصول نتیجه آن را پیگیری می کنیم.

به گزارش ایرنا باتوجه به جمعیت دو شهر سیرجان و بردسیر که از شهرهای پرجمعیت و بزرگ استان کرمان به شمار می روند، احداث مسکن در قالب شهرک در اطراف شهرهای مراکز این دو شهرستان در دستور پیگیری بود که نیاز به مصوبه برای احداث شهرک داشت.

بردسیر در ۶۰ کیلومتری و سیرجان در ۱۷۵ کیلومتری غرب مرکز استان کرمان قرار دارند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=77770
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.