رییس اداره فناوری آموزش وپرورش کرمان:


مشکلات شبکه شاد به مرور زمان حل می‌شود

رییس اداره فناوری آموزش وپرورش کرمان: مشکلات شبکه شاد به مرور زمان توسط پشتیبان شبکه حل شده و کاربران می توانند مشکلات خود را با شماره تلفن 43081 مطرح کنند.

خبرنگار: نجمه سعیدی

یکی از تاثیرات کرونا تغییر در سیستم آموزشی کشور بود، دانش آموزان از کلاس درس‌ها به شبکه های مجازی منتقل شدند تا باقی مانده سال تحصیلی را این گونه به پایان برسانند البته در این بین معلمان، والدین و دانش آموزان به مشکلات متعددی با شبکه شاد برخورد کرده اند، برای شنیدن برخی از مشکلات با تعدادی از والدین و معلمان صحبت کردیم.

مریم سعیدی معلم مقطع متوسطه اول در مورد مشکلات شبکه شاد گفت: این برنامه خیلی هنگ می کند و نمی توانم فایل آموزشی برای دانش آموزان بفرستم چون باز نمی شود و کیفیت عکس‌هایی که می فرستیم هم بسیار پایین است و از همه چیز مهم تر اینکه بعضی از همکاران بسته های اینترنتی را نتوانستند، دریافت کنند، و مجبور هستند هزینه زیادی بابت خرید بسته ها بپردازند.

سعیدی یکی دیگر از مشکلات اصلی این شبکه را این گونه بیان کرد: در کلاس دانش آموزان چت می کنند و این قابلیت وجود ندارد که پیام ها قطع شود.

سعادت نصری یکی دیگر از معلمانی است که در شرایط کنونی در شبکه شاد تدریس می کند، او گفت: پیش از این مدیر و معاون در کلاس درس حضور نداشتند اما به دلیل شبکه شاد انگار آن ها هم در کلاس هستند و به نوعی کلاس از وزارت خانه رصد می شود و همین امر باعث شده که در انتقال مفاهیم به دانش آموزان با مشکل مواجه شویم . از طرفی برخی از دانش آموزان توانایی تهیه گوشی اندروید و خرید اینترنت را نداشته و کلا نتوانسته اند عضو شبکه شوند.

سعادت نصری گفت: کلی هزینه اینترنت کرده ایم کاش حداقل آموزش و پرورش هزینه اینترنتی را که خریده ایم ، پرداخت کند.

نامجو نیز از معلمانی است که از این شبکه استفاده می کند او می گوید: که مشکل اصلی من این است که والدین توجیه نیستند، قبلا ما تدریس می کردیم و والدین برآیند را می دیدند الان والدین در تدریس ما دخالت می کنند و البته ما را هم قضاوت می کنند.

وی ادامه داد: این به ضرر دانش آموز است چون ما هم باید درس بدهیم وهم والدین را راضی کنیم و از طرفی هم بچه ها در حضور والدین دچار اضطراب می شوند امیدوار هستم کرونا به سال جدید نرسد ، چون آموزش برای دانش آموزان به خصوص دبستانی ها بسیار سخت شده است ما چند حرف را در کلاس اول هنوز آموزش نداده ایم که این مشکل پیش آمد و سال بعد باید کلا همه چیز را تکرار کنیم .

مریم رشیدی مادری است که سه فرزندش از شبکه شاد استفاده می کنند او می گوید: سرعت این شبکه خیلی پایین است یک کلیپ که برای بچه ها صبح فرستاده می شود، عصر باز می شود بعد معلم انتظار دارد بچه ها در همان زمان اشکالات خود را بگویند طول می کشد تا بچه ها به این کلاس های آنلاین خو بگیرند.

مشکلات شبکه در بروز رسانی‌ها کم می شود

خجسته رییس اداره فناوری اداره آموزش و پرورش در پاسخ به مشکلات شبکه شاد به کرمان نو گفت: ما در کنار شبکه شاد یک سامانه استانی هم برای بیان مشکلات شبکه شاد راه اندازی کردیم که مشکلات، موانع و سوالاتی مطرح شود و از طریقی خود شبکه شاد هم یک واحد پشتیبان دارد که مشکلات همه کاربران در آن ثبت و به آن ها رسیدگی می شود.

وی ادامه داد: البته والدین و معلمان و دانش آموزان هر کدام می توانند مشکلات خود را با شماره تلفن 43081 نیز مطرح کنند.

خجسته در مورد درخواست والدین برای آموزش برای شبکه شاد گفت: ما درحدود 7 هزار مدرسه داریم و 600 هزار دانش آموز داریم و در نتیجه باید برای حدود یک میلیون والد آموزش و جلسه توجیهی بگذاریم که این امکان پذیر نیست.

خجسته یادآور شد: ذات سامانه های مختلف این است که در ابتدای کار یک سری مشکلات وجود دارد و ذات نرم افزار این است همه سناریو ها در روز اول قابل پیاده سازی نیستند و بخشی از اشکالات در محیط اجرایی رفع می شود و از محیط سیستمی خارج می شود، یک تیم فنی در اداره کل آموزش و پرورش کرمان است و یک تیم فنی هم در وزارت آموزش و پرورش و این سامانه در تمام استان ها رصد می شود و مشکلات مورد توجه قرار می گیرد.

خجسته گفت: بسیاری از مشکلات سرعت یا مشکلات دانلود و آپلودها، صد درصد به نرم افزار بر نمی گردد و ربط به زیر ساخت ها دارد و از حوزه اختیارات آموزش و پرورش بیرون است و به حوزه های دیگر مثل حوزه های ارتباطی و اینترنت ربط دارد.

خجسته در مورد مشکل عدم نصب شبکه شاد بر روی همه گوشی‌های تلفن گفت: اگر گوشی قابلیت نصب سامانه را نداشته باشد، کاربران می تواند از صفحه وب وارد شبکه شوند و حتما اندروید خاصی نیاز نیست، هر گوشی که مرورگر داشته باشد می تواند از این شبکه استفاده کند .

خجسته در پایان اعلام کرد: در صورت ادامه داشتن مشکل کرونا برای سال آینده تحصیلی سناریوهای متفاوتی در نظر گرفته شده است که یکی از آن ها هم مدرسه آنلاین است و زیر ساخت های انجام آن وجود دارد که کلاس درس به صورت مجازی تشکیل شود، که در آن دانش آموز همان موقع که معلم درس می دهد بتواند سوال مطرح کرده و یا پاسخ دهد. یکی از سناریو هایی که وجود دارد این است که در استان کرمان نیز قابل اجر است قرار است باقی مانده سال تحصیلی تمام شود و بعد برای سال بعد اقدام کنیم .

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=48788
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.