رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان مطرح کرد؛


نارضایتی مردم از متمرکز بودن مطب پزشکان کرمان در یک نقطه خاص

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان گفت: متمرکز بودن مطب پزشکان در یک نقطه شهر کرمان و ایجاد ترافیک بسیار شدید برای مردم نارضایتی ایجاد کرده است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، محمدرضا وحیدی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان صبح امروز ۲۲ مهر در شورای راهبری تحول اداری استان کرمان که با حضور محمدمهدی فداکار استاندار کرمان در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد با بیان اینکه ارتقای رضایتمندی مردم از نظام اداری استان در شورای راهبری پیگیری می‌شود، اظهار داشت: تحول در نظام اداری مورد تأکید دولت است و ادارات باید چابک، فعال و همراه با بهره‌وری باشند که این مهم در برنامه هفتم توسعه هم آمده است.

او با بیان اینکه یکی از اهداف استان کرمان که در سند آمایش استان هم به آن تأکید شده تبدیل کرمان به قطب گردشگری سلامت است، گفت: ۲۵۰ بیمارستان در کشور مجوز پذیرش بیماران بین‌المللی دارند، درحالی‌که در استان کرمان فقط ۲ بیمارستان این مجوز را دارند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های درمانی استان کرمان باید ارتقا پیدا کند تا بتوانیم به اهداف لازم برسیم، ادامه داد: ارزیابی رضایتمندی مردم از خدمات دستگاه‌های حوزه سلامت استان کرمان انجام شده که با برنامه‌ریزی بهتر و ارائه خدمات بهتر باید میزان رضایتمندی مردم استان ارتقا پیدا کند.

او با بیان اینکه متمرکز بودن مطب پزشکان و ساختمان پزشکان در یک نقطه شهر کرمان و ایجاد ترافیک بسیار شدید برای مردم نارضایتی ایجاد کرده است، گفت: احداث شهر یا شهرک‌های سلامت در ارتقای خدمات بهتر، باکیفیت‌تر و ارتقای رضایتمندی مردم بسیار مؤثر است.

وحیدی با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل نارضایتی مردم و بیماران سیستم نوبت‌دهی پزشکان است و وجود یک درگاه الکترونیکی واحد برای نوبت‌دهی پزشکان ضرورت دارد، افزود: منشی‌های پزشکان باید آموزش‌های لازم تکریم بیمار و همراه بیماران را ببینند و نیاز است در این زمینه برنامه‌ریزی شود.

او با بیان اینکه ۱۰۰ درصد کارمندان دولت و کارکنان شرکت‌های صنعتی بزرگ بیمه تکمیلی دارند، ادامه داد: نیاز است که نسخه الکترونیکی در مورد بیمه تکمیلی هم اجرایی شود که باعث افزایش رضایتمندی مراجعان می‌شود.

مهدی احمدی‌نژاد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه مشهد، تهران و شیراز سه قطب اصلی گردشگری سلامت در کشور هستند، اظهار داشت: ارائه خدمات خاص و ویژه به بیماران به همراه نیروی پزشکی متخصص و تجهیزات خاص پزشکی هم بسیار اهمیت دارد.

او با تأکید بر اینکه زیرساخت‌های پزشکی در شهر کرمان باید ارتقا پیدا کند، گفت: وجود خط پروازی مستقیم از کشورهای دیگر به فرودگاه کرمان باید راه‌اندازی شود و یک بیمار را نمی‌توان با چند پرواز به بیمارستان‌های کرمان منتقل کرد چرا که آسیب می‌بیند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با بیان اینکه حداقل ۳۰ درصد بیماران بیمارستان‌های شهر کرمان از سایر شهرستان‌ها به‌ویژه شهرستان‌های جنوبی هستند، گفت: نیاز است زیرساخت‌های سایر شهرستان‌های استان نیز ارتقا پیدا کند.

او با اشاره به اینکه امسال در ۲ مرحله نیروی پرستاری جذب کردیم و امیدوار هستیم این روند ادامه داشته باشد، افزود: در احداث شهرک سلامت در کرمان باید سایر زیرساخت‌های گردشگری و تفریحی را هم دید.

احمدی‌نژاد با بیان اینکه برای احداث فاز دوم بیمارستان فاطمه الزهرا (س) و فاز دوم بیمارستان سیدالشهدا (ع) مجوز گرفته شده است، گفت: بنیاد شهید هم برای ساخت بیمارستان ۶۰۰ تختخوابی مجوز گرفته و کلینیک چشم‌پزشکی بصیر هم برای تبدیل‌شدن به بیمارستان ۲۰۰ تختخوابی مجوز گرفته است.

محمد جعفری مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه تأمین دارو و تجهیزات پزشکی در داخل بیمارستان باید انجام شود، اظهار داشت: این اقدام در بیمارستان‌های دولتی انجام می‌شد، اما در بیمارستان‌های خصوصی انجام نمی‌شد.

او افزود: با جلساتی که برگزار و پیگیری‌هایی که انجام شد در حال حاضر تمام بیمارستان‌های دولتی و خصوصی استان تأمین دارو و تجهیزات پزشکی را در داخل بیمارستان انجام می‌دهند و بیمار نباید به خارج بیمارستان مراجعه کند.

سعید شعرباف شهردار کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه ۲ محدوده برای احداث شهرک سلامت از سوی شهرداری پیشنهاد شده است و این آمادگی وجود دارد، گفت: از سوی بخش خصوصی هم مواردی را داریم که برای زمین مراجعه کردند و ما باید ابتدا محدوده را تعیین کنیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=109930
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.