در کارگروه اشتغال استان مطرح شد؛


نرخ بیکاری زنان کرمانی ۱.۷ برابر متوسط کشور

بنا به اطلاعات ارائه شده در کارگروه اشتغال استان نرخ بیکاری در کرمان روبه‌کاهش است؛ اما نرخ بیکاری زنان در کرمان همچنان با درصد ۲۴.۹ بیشتر از متوسط کشور با عدد ۱۵ درصد است.

به گزارش کرمان‌نو، بنا به اطلاعات ارائه شده از سمت رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان نرخ بیکاری کرمان به حداقل خود در ۸ سال گذشته و قرار گرفته و اکنون به عدد ۷.۴ رسیده است. بنا به گفته وحیدی نرخ بیکاری مردان در کرمان ۴.۵ درصد و نرخ بیکاری زنان ۲۴.۵ درصد است.

او در این جلسه تأکید کرد که اشتغال استان، اشتغال پایداری است و این استان رتبه سوم را در اشتغال ناقص داشته که با عدد ۲.۶ درصد جز کمترین‌هاست.

به گفته وحیدی در استانی مثل خراسان شمالی ۲۰ درصد شاغلین اشتغال ناقص داشتند و میزان ساعت کاری‌شان کمتر از ۴۴ ساعت در هفته است .

وحیدی با اشاره به رتبه چهارم استان در امنیت سرمایه‌گذاری، گفت: روند شاخص فضای کسب‌وکار در استان هم روبه‌بهبود است و طی ۲ سال از رتبه ۳۱ به رتبه ۱۲ رسیدیم .

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان در این جلسه بر عزم استان به رساندن شاخص فضای کسب‌وکار استان به رتبه زیر ۱۰ خبر داد. موضوعی که استاندار کرمان روی آن تأکید کرد و گفت: ما بارها نشستیم و جلسه گذاشتیم عده‌ای در برخی حوزه‌ها شاخص استان را خراب می‌کنند و سرمایه‌گذار را برای یک مجوز گرفتن بیچاره می‌کنند.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت نیز چالش اصلی صنایع استان را قانون استفاده از آب‌های نامتعارف دانست و اعلام کرد که بایستی برای صنایع کوچک این اقدام به‌صورت پلکانی صورت گیرد.

در این جلسه فقدان آمار و اطلاعات شفاف برای سرمایه‌گذاران و بیمه و مالیات را از چالش‌های اصلی سرمایه‌گذاران اعلام کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110820
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.