نرخ رشد جمعیت سالمندی در رفسنجان ۸.۸ درصد

علیرضا اسدی معاون توانبخشی بهزیستی کرمان شیوع بیماری پوکی استخوان در سالمندان را یکی از معضلات این قشر دانست و گفت: باید به مباحث سلامتی سالمندان بیشتر اهمیت دهیم.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اسدی از بیماری پوکی استخوان به عنوان قاتل خاموش نام دارد و افزود: به دلیل تغییرات فیزیولوژی در استخوان، تراکم بافت استخوان کم می‌شود.

وی گفت: باور‌هایی در بین ما وجود دارد و فکر می‌کنیم آقایان به این بیماری مبتلا نمی‌شوند و یا اینکه این بیماری تا قبل از بروز شکستگی تشخیص داده نمی‌شود و این از باور‌های غلط رابج در بین مردم است.

اسدی اظهارکرد: بیماری پوکی استخوان هم قابل درمان و هم قابل پیشگیری است و برای پیشگیری و درمان باید به ورزش به ویژه پیاده روی اهمیت داد.

وی افزود: استخوان دارای مواد آلی پروتئینی و معدنی کلسیم است که اگر اختلالی بین این دو ایجاد شود استحکام بین استخوان به هم می‌خورد و پوکی استخوان پدیدار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پوکی استخوان در کشورمان چهارمین علت مرگ و میر بعد از سکته قلبی، تصادفات و سکته مغزی است بیان کرد: میزان شیوع و ایجاد مشکلات پوکی استخوان در خانم‌ها با شیوع سرطان سینه برابری می‌کند و میزان شیوع این بیماری در آقایان با شیوع سرطان پروستات برابری می‌کند.

معاون توانبخشی بهزیستی استان کرمان گفت: ۹۵ درصد کلسیم بدنمان در استخوان است و بدن یک انسان روزانه به یک گرم کلسیم نیاز دارد لذا مصرف یک لیوان شیر به همراه یک پیاله ماست و یا دیگر مشتقات لبنیات توصیه می‌شود تا یک گرم کلسیم مورد نیاز بدن تأمین شود.

اسدی افزود: اگر اقداماتی در راستای توانمندسازی سالمندان و جلوگیری از دامنه رشد جمعیت سالمندان انجام نشود با تهدیدات امنیتی، اجتماعی، خدماتی و … مواجه می‌شویم.

وی گفت: شاخص رشد جمعیت سالمندان حدود سه برابر نرخ افزایش موالید در کشور است لذا دوره مهارتی برای طیف سالمندان در راستای ایجاد نشاط و شادابی لازم است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=23169
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.