رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اعلام کرد:


نرخ مهاجرت کرمانی‌ها به استان‌های دیگر تقریبا صفر است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان تصریح کرد: در سرجمع استان کرمان نرخ مهاجرت به استان های دیگر تقریبا صفر است اما مهاجرت درون استانی خیلی زیاد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان سوم آبان ماه در جلسه شورای ثبت احوال استان کرمان گفت: در صورتی که آمار ازدواج به نسبت جمعیت (در سن ازدواج) سنجیده شود، کاهش نداریم و شیوع بیماری کرونا نیز روی نرخ مرگ و میر تاثیر بیشتری داشته است.

وی اظهار کرد: در مجموع شاخص‌های نرخ باروری در دانشگاه علوم پزشکی در استان و کشور کاهش یافته و طبیعی است که جمعیت نسبت به دهه‌های ۸۰ و ۹۰ کاهش یابد.

رودری تصریح کرد: در سرجمع استان کرمان نرخ مهاجرت به استان‌های دیگر تقریبا صفر است اما مهاجرت درون استانی خیلی زیاد است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کرمان درباره تعیین تکلیف ادارات ثبت احوال شهرستان‌های استان کرمان گفت: برای پروژه‌های نیمه تمام با پیشرفت بالای ۸۰ و ۹۰ درصد اعتبار گذاشته شده تا تکمیل شوند.

محمدمهدی فداکار استاندار کرمان نیز در این جلسه اظهار کرد: مبنای هر سیاست گذاری که در حوزه های اجتماعی بخواهیم انجام بدهیم، ثبت احوال است و ثبت وقایع حیاتی کار مهمی است.

وی افزود: تحلیل چهار واقعه ولادت، وفات، ازدواج و طلاق در حوزه اجتماعی با هر علتی که باشد، ضرورت دارد و در سیاست گذاری ها مهم است.

فداکار با اشاره به آمار اعلام شده در زمینه افزایش طلاق بیان کرد: یکی از مواردی که به افزایش طلاق دامن زد، قانون طلاق توافقی بود و آمار به ما هشدار می‌دهد که در چه حوزه‌ای چه اقدامی انجام بدهیم و در سیاست گذاری و اجرا دقت لازم را داشته باشیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=97912
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.