وزیر کار پس از دو ماه تعطیلی معدن هشونی کوهبنان خبر داد


نصف حقوق بیمه بیکاری یک ماه به عنوان پاداش در نظر گرفته شد

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: به کارگران این معدن که باید دو ماه به دلیل سیلاب بیکار می‌شدند، اما کار را تعطیل نکرده و با دستان خالی معدن را بازسازی کردند، ۵۰ درصد حقوق بیمه بیکاری یک ماه به‌عنوان پاداش داده شود.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایسنا، صولت مرتضوی در جمع کارگران معدن هشونی واقع در شهرستان کوهبنان اظهار کرد: هفته دولت بستری برای بیان دیدگاه‌ها و ارتباط با آحاد مردم و شنیدن سخن جامعه کارگری و تقدیر از زحمات کارگران است.

 او خدمات جمهوری اسلامی ایران را بی‌شمار دانست و عنوان کرد: در عرصه‌های مختلف خدمت شده و مهم‌ترین توفیق جمهوری اسلامی ایران استقلال سیاسی و قضائی است. استقلال سیاسی برگرفته از استقلال اقتصادی است و استقلال اقتصادی محصول تلاش‌ها و خروجی پنجه‌های پینه‌بسته کارگران است.

 وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: ای‌کاش می‌توانستیم ارادتی که به کارگران داریم، بیان کنیم و بیش از این قدردان خدمات آنها باشیم.

 او با اشاره به تحریم‌های فلج‌کننده اظهار کرد: جامعه کارگری کشور را به خودکفایی رسانده است. کشورهای دیگر حیرت می‌کنند وقتی توفیقات ایران با وجود تحریم‌های فلج‌کننده را می‌بینند و این مرهون تلاش کارگران است.

 مرتضوی با تبیین اثرگذاری ایران در عرصه‌های مختلف تصریح کرد: استکبار جهانی به دنبال دوقطبی کردن آحاد جامعه اسلامی است.

 او با اشاره به پیشرفت‌های ایران در علوم و فنون مختلف اظهار کرد: مشکلات جامعه کارگری را درک می‌کنیم و باید آنها را برطرف کنیم و باید از مولدسازی استفاده و در آمد حاصل آن صرف بهداشت کارگران و توسعه کار شود.

 وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی در واکنش به سخنانی در خصوص فرسودگی جامعه کارگری شاغل در معادن زغال‌سنگ عنوان کرد: بدتر از فرسودگی، بی‌انگیزگی است و از کارهایی که در کارگر انگیزه ایجاد می‌کند، گشاده‌رویی، محبت و پرداخت به‌موقع حقوق است.

 او تأکید کرد: کارفرما باید درک مناسبی از کارگر داشته باشد و تا زمانی که به محل کار کارگران معادن نرویم چگونه می‌توانیم مشکلات و سختی‌های آنها را درک کنیم؟

 مرتضوی بیان کرد: پزشک باید مرتب کارگران را معاینه و درمان و پیشگیری کند و هزینه آن پرداخت شده و باید استفاده شود.

 او افزایش بهره‌وری را یکی دیگر از روش‌های ایجاد انگیزه در کارگر برشمرد و تصریح کرد: کارفرما بگوید که اگر بهره‌وری به یک‌میزان برسد به طور مثال ۱۰ درصد آن را کارانه به کارگر می‌دهد و این باعث انگیزه در کارگر می‌شود.

 مرتضوی بر لزوم اصلاح قانون ضریب سختی کار تأکید کرد و گفت: برخی از کارگران برای بخش خصوصی کار کردند که حق‌وحقوق آنها را به‌درستی پرداخت نکرده‌اند که بررسی خواهیم داشت و اگر در حیطه وظایفم بود، مشکلات این کارگران را حل می‌کنم.

 وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی تأکید کرد: باید ضریب ۱.۵ درصد سختی کار اصلاح شود.

 او بیان کرد: از ظرفیت جوانان خلاق برای به‌روزرسانی تجهیزات و افزایش بهره‌وری استفاده کنید.

 مرتضوی پیشنهاد استفاده از زمین‌های اطراف در چهارچوب قانون برای اختصاص به نهضت ملی مسکن برای ساخت خانه کارگران معدن را داد و در ادامه از کارگران درخواست کرد: با کار و تلاش چرخه تولید در کشور راه‌اندازی کنید که برای نسل آینده خیروبرکت دارد.

 او در پایان گفت: به کارگران این معدن که باید دو ماه به دلیل سیلاب بیکار می‌شدند، اما کار را تعطیل نکرده و با دستان خالی معدن را بازسازی کردند ۵۰ درصد از حقوق بیمه بیکاری یک ماه، به‌عنوان پاداش داده شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107896
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.