امکانات موجود پاسخگو نیست


ازدحام جمعیت در اداره گذرنامه کرمان

چند روزی است که در اداره گذرنامه کرمان شاهد ازدحام جمعیت متقاضیان دریافت گذرنامه اربعین هستیم که به گفته مسئولان امکانات موجود پاسخگوی میزان مراجعات نیست.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از تسنیم، چند روزی است که در اداره گذرنامه کرمان و خیابان‌های اطراف آن شاهد ازدحام جمعیت متقاضیان دریافت گذرنامه اربعین هستیم، افرادی که از نقاط مختلف استان خود را به کرمان رسانده‌اند تا مشکلات دریافت گذرنامه خود را حل کرده و شاید بتوانند این روند سرعت ببخشند، اما مسئولان استان می‌گویند با وجود افزایش نیروی انسانی، امکانات موجود پاسخگوی میزان مراجعات نیست و از سوی دیگر ازدحام جمعیت در خیابان‌های اطراف اداره گذرنامه کرمان باعث بروز مشکلاتی برای دیگر شهروندان شده است.

 سردار ناصر فرشید، فرمانده انتظامی استان کرمان ظهر امروز در حاشیه بازدید از مرکز صدور گذرنامه کرمان در جمع خبرنگاران با اشاره به امکاناتی که در اختیار پلیس گذرنامه کرمان قرار دارد، اظهار داشت: این ازدحام جمعیت از روزهای قبل آغاز شده و هم‌زمان تعداد زیادی از متقاضیان به اداره گذرنامه کرمان مراجعه کردند.

 او با بیان اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم باید انجام شود تا شاهد ازدحام جمعیت تا این اندازه نباشیم، گفت: مدارک متقاضیان دریافت و به تهران ارسال شده که پس از چاپ به آدرس آنها ارسال می‌شود.

 فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه برای کنترل جمعیت همه توان ظرفیت و توان خود را به کار گرفتیم، بیان کرد: از مدت‌ها پیش اعلام و اطلاع‌رسانی‌های لازم انجام شده که متقاضیان برای ثبت‌نام و درخواست گذرنامه خود مراجعه کنند؛ اما تعداد زیادی از متقاضیان دریافت گذرنامه خود را به لحظات آخر گذاشتند.

 او با بیان اینکه توان مضاعفی برای این کار گذاشته شده و نیروهایی حتی از جاهای دیگر برای کمک به این بخش بسیج شده است، گفت: بیشتر ازدحام و شلوغی جمعیت به دلیل فضای کم اداره گذرنامه است.

 فرشید با اشاره به اینکه فراهم‌کردن فضای مناسب برای این منظور با فوریت در دستور کار است و به دنبال این هستیم تا در کمترین زمان ممکن این مشکل حل شده و دغدغه خود ما هم به حداقل برسد، افزود: در روزهای منتهی به اربعین حسینی با ازدحام جمعیت در اداره گذرنامه و خیابان‌های اطراف مواجه هستیم.

 او با بیان اینکه با تمام توان و حتی به کاری نیروها در سایر رده‌ها به دنبال آن هستیم تا پاسخگوی درخواست‌های مردمی باشیم، ادامه داد: تا کنون بالغ بر 33 هزار ثبت‌نام گذرنامه انجام شده که از این تعداد بالغ بر 18 هزار درخواست در شهر کرمان و 15 هزار درخواست در دیگر شهرستان‌ها بوده است.

 فرمانده انتظامی استان کرمان با اشاره به اینکه امکان چاپ گذرنامه در کرمان هم فراهم شده، بیان کرد: در چند روز قبل بیش از 2 هزار و 100 گذرنامه چاپ و تحویل متقاضیان شده است.

 وی با بیان اینکه وضعیت فعلی مراجعان و ازدحام جمعیت در اداره گذرنامه مطلوب نیست و فضای که در اختیار داریم محدود است، گفت: نفرات را افزایش دادیم بااین‌وجود توان ما محدود بوده و پاسخگوی نیاز مراجعان نیست.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107900
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.