هشت طرح کشاورزی در شهرستان بم افتتاح و به بهره‌برداری رسید

کرمان‌نو- مدیر جهادکشاورزی بم از بهره‌برداری و افتتاح ۸ طرح کشاورزی در این شهرستان خبرداد و گفت: این طرح‌ها با اعتبار ۱۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان در هفته جهاد کشاورزی افتتاح و به بهره‌برداری ‌رسیدند.

به گزارش کرمان‌نو محمدعلی معقول روز چهارشنبه در حاشیه افتتاح طرح های جهادکشاورزی در جمع خبرنگاران گفت: طرح ها و پروژه های قابل افتتاح در هفته جهاد کشاورزی در زیربخش‌های مختلف کشاورزی است که در امر افزایش تولید، اشتغال و بهره‌وری نقش بسزایی دارند.

او بیان کرد:یک واحد استخر پرورش ماهی، دو واحد طرح احداث گلخانه ، بازسازی و مرمت قنوات و دو طرح ابیاری تحت فشار از جمله طرح هایی بودند که در هفته جهادکشاورزی افتتاح و به بره برداری رسیدند.

مدیر جهاد کشاورزی بم با اشاره به طرح پرورش ماهی اظهارداشت: طرح پرورش ماهی گرمابی با ظرفیت ۹ تن و گنجایش ۹۰۰ متر مربع است که در این طرح ماهی کپور نقره ای ریخته شده است.

او ادامه داد: این طرح با اعتبار یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افتتاح و به بهره برداری رسید که ۹۰۰ میلیون تومان از محل تسهیلات احداثی و مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان نیز آورده سرمایه گذار بوده است.

معقول درخصوص طرح احداث استخر که در جهت آبیاری کشاورزی استفاده می شود نیز عنوان کرد: ظرفیت طرح ۱۵۰۰ مترمکعب با سطح زیرکشت یک و سه دهم هکتار است که با اجرای این طرح ۸۰ درصد بهره وری آب بهتر شده است.

به گفته او اعتبار این طرح ۵۶۸ میلیون تومان از محل تسهیلات دولتی و ۲۰۰ میلیون تومان نیز سهم آورده شخص است .

photo5240135269

مدیر جهاد کشاورزی بم تصریح کرد: طرح آبیاری قطره ای آقای زورونی در روستای باغ بالا از توابع بخش روداب شهرستان بم نیز برای آبیاری ۲۳ هکتار درخت خرما افتتاح شد که اعتبار این طرح نیز یکصد میلیون تومان از تهسیلات دولتی بوده و ۶۰۰ میلیون تومان نیز آورده سرمایه گذار بوده است.

او همچنین به لایه روبی سه قنات همت اباد بخش دهبکری،قنات یزدان اباد بخش بروات و قنات اسدآباد بخش مرکزی اشاره کرد و گفت: لایه روبی این قنوات با اعتباری بالغ بر ۷۴۵ میلیون تومان بوده که دو قنات همت اباد و یزدان اباد از محل اعتبارت فاقد دهیاری بوده و قنات اسدآباد باغچمک از محل اعتبارات تملک شهرستان بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی بم با تاکید بر اینکه جذب سرمایه گذار، تسهیل فضای کسب و کار، فراهم نمودن زیر ساخت‌ها و پیگیری امورات مربوط به کسب وکار از جمله اولویت‌های جهاد کشاورزی بم است، افزود: امیدواریم در سالی که مزین به شعار “مهار تورم و رشد تولید است” بتوانیم اقدامات در خور و شایسته کشاورزان و مردم سخت کوش شهرستان بم به انجام برسانیم.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=105452
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.