همه زلزله‌زدگان کوهبنان کانکس نمی‌گیرند

در روزهای گذشته خبرهای زیادی مبنی بر اینکه هنوز بسیاری از خانوارهای کوهبنانی شب‌ها در سرمای زمستان شب را به صبح می‌رسانند، منتشر شد.

در این میان در روستای جَوَر که دو کیلومتر با کوهبنان فاصله دارد و مرکز اصلی زلزله بوده، تعداد چادرها بیشتر است.

این روستای 1600 نفری، 490 خانوار دارد، در حالی که به گفته مسوولان، تاکنون تنها 98 کانکس در جور توزیع شده و قرار است این تعداد به 150 کانکس برسد و 330 خانوار قرار نیست کانکسی تحویل بگیرند.

علی اکبر سلطانی نژاد، مدیرکل بنیاد مسکن استان کرمان در این رابطه گفت: «به کسانی که خانه‌شان بر اثر زلزله تخریب شده، کانکس داده شده. به تعدادی از کسانی هم که خانه‌شان آسیب دیده و قابل سکونت نیست، پس از تخریب و آواربرداری خانه کانکس داده شده و همچنان در حال توزیع کانکس هستیم اما به کسانی که خانه‌شان مقاوم است و می‌توانند در خانه بمانند، کانکس نمی‌دهیم.»

او تاکید می‌کند: هرکس که به ستاد بازسازی مراجعه کند و درخواست تخریب خانه غیرمقاوم خود را بدهد، سریعا به او کانکس داده می‌شود. متاسفانه برخی خانواده‌ها می‌خواهند خانه غیرمقاومشان تخریب نشود، کانکس هم بگیرند که امکان پذیر نیست، چرا که اگر این خانه‌های غیرمقاوم تخریب نشوند، در آینده مجددا با یک زلزله می‌ریزند و احتمال خطر وجود دارد.

او در رابطه با اینکه هنوز عده زیادی از مردم در روستای جور در چادر می‌خوابند، می‌گوید که برخی از کسانی که هنوز شب‌ها در چادر می‌خوابند، خانه‌شان آسیبی ندیده و تنها به دلیل ترس از زلزله بیرون می‌خوابند./ خبرآنلاین

کمک‌های مردمی به زلزله‌زدگان کوهبنانی کجا رفتند؟

کوهبنان ۴۰ روز پس از زلزله

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=15985
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.