هلال احمر کرمان اعلام کرد


کمک ۳۵ میلیارد ریالی هلال احمر کرمان به زلزله‌زدگان خوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمان گفت: در حوزه امداد و نجات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به زلزله‌زدگان خوی استان آذربایجان غربی کمک کردیم.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، رضا فلاح روز دوشنبه در نشست خبری در حوزه کمک به زلزله‌زدگان خوی گفت: در این خصوص هفت هزار و ۵۰۰ تخته موکت و یک‌هزار و ۷۰۰ بسته غذایی تهیه و بین نیازمندان و حادثه دیدگان شهرستان خوی توزیع شد.

وی در ادامه اظهار داشت: همزمان با ۴۴ سالگی جمهوری اسلامی بر خود می‌بالیم که با وجود مشکلات و تحریم‌های دارو و تجهیزات هرجا توانستیم دستی را گرفتیم و امدادگران همچون فرشتگان نجات در حال خدمت هستند.

فلاح گفت: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد کشور از تمامی امکانات و تجهیزات برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و در راه خدمت موثر و شایسته به مردم به عنوان ولی نعمتان استفاده می‌کند زیرا معتقدیم خدمت به نیازمندان و حادثه دیدگان در سطح ملی و بین‌المللی تکلیف الهی ماست و جمعیت هلال احمر هر روز آماده‌تر از دیروز در خوشی و ناخوشی یار و همراه حادثه دیدگان خواهد بود.

وی همچنین با اظهار همدردی با مردم ترکیه و سوریه عنوان کرد: جمعیت هلال‌ احمر از ساعات اولیه حادثه ضمن اعلام آمادگی، چند محموله برای این زلزله‌زدگان آماده ارسال کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال‌ احمر استان کرمان گفت: ۴۴ کشور جهان خدمات خود را در زلزله سال ۸۲ شهرستان بم به شرق استان کرمان آوردند؛ حتی کشور ترکیه نیز در آنجا امدادرسانی می‌کرد و اکنون ایران چند ساعت پس از زلزله اعلام آمادگی خود را برای همکاری با مناطق زلزله‌زده اعلام کرده و این امر توان و آمادگی دولت را در حوادث به بهترین وضع ممکن نشان می‌دهد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمان گفت: ۵۴ میلیارد تومان پروژه‌های قابل بهره‌برداری برای حوزه بهداشت، درمان، امداد و داوطلبان بوده که طی ایام‌الله دهه مبارک فجر افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های قابل افتتاح دهه مبارک فجر افزود: مراسم افتتاح این طرح‌ها شاید به علت حادثه بامداد امروز در جنوب ترکیه لغو شود زیرا جمعیت هلال احمر در حال بارگیری اقلام امدادی در فرودگاه امام خمینی(ره) برای کشورهای ترکیه و سوریه است.

فلاح ادامه داد: طبق برنامه‌ریزی انجام شده این مراسم روز چهارشنبه و پنجشنبه هفته جاری با حضور رییس جمعیت هلال احمر کشور برگزار می‌شود و در ابتدا مجتمع بهداشتی، درمانی و توانبخشی موقوفه حضرت زینب(س) با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به رونمایی از سالن ورزشی در سیرجان یادآور شد: این طرح با ارزش سه میلیارد تومان و مشارکت بخش خصوصی برای استفاده عموم، جوانان، داوطلبان و امدادگران جمعیت هلال احمر احداث شده است.

حمایت مردم از مردم خوی

حسین سام زاده معاون امور داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمان نیز گفت: سامانه‌ای در جمعیت هلال احمر وجود دارد که برای امدادرسانی به مردم خوی برنامه‌ریزی شده و افراد می‌توانند با گرفتن شماره ستاره ۱۱۲ ستاره ۳ مربع کمک‌های خود را به مردم این منطقه واریز کنند.

شهرستان خوی ساعت ۲۱:۴۴ شنبه شب بر اثر زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) لرزید. در پی این زلزله بسیاری از منازل مسکونی تخریب و خسارت زیادی به اماکن مختلف وارد شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=101305
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.