واگذاری رایگان ۱۰۰ قبر در کرمان

شهردار کرمان گفت: با بهره‌برداری از آرامستان بهشت کریمان، برای ۱۰۰ مورد ابتدایی تدفین در بهشت کریمان، به‌صورت رایگان محل دفن واگذار خواهد شد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سیدمهران عالم‌زاده، شهردار کرمان در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان که با حضور اعضای شورا، به‌صورت حضوری و ویدئوکنفرانس برگزار شد، با اشاره به آماده‌سازی گلبرگ ۲۰۱ آرامستان «بهشت کریمان»، از بهره‌برداریِ این پروژه در هفته جاری خبر داد.

او با بیان اینکه شورای اسلامی شهر با در نظر گرفتن دورنمای ۳۰ سال آینده شهر کرمان، باید به این موضوع نگاه کند، افزود: پردیسان قائم (عج)، سرمایه ارزشمند شهر کرمان است که از ادوار گذشته برای این شهر به یادگار مانده است.

شهردار کرمان افزود: بخشی از زمین‌های اطراف مجموعه پردیسان قائم (عج) به مرور زمان، به قبرستان تبدیل شده است؛ بنابراین، برای جلوگیری از پیشروی آرامستان فعلی، باید به‌گونه‌ای سیاست‌گذاری شود که تا ۳۰ سال آینده در این محدوده محدودیت دفن اموات وجود داشته باشد.

عالم‌زاده، با اشاره به اینکه آرامستان فعلی کرمان به مرور زمان و در آینده، به فضای سبز تبدیل خواهد شد، گفت: بنابراین، در آینده از قبرستان فعلی، تنها گلزار شهدا باقی می‌ماند که به لحاظ وجود مرقد مطهر سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی و دیگر شهدای بزرگوارِ آرمیده در این گلزار، دارای ارزش فراوان است.

او در ادامه، با بیان اینکه قبرستانِ اطراف «گنبد جبلیه» نیز با گذشت زمان، تحت تأثیر توسعه فضای سبز و بهینه‌سازی اطراف آن، به پارک تبدیل شد، گفت: احتمال دارد در آینده این اتفاق برای قبرستان فعلی نیز روی دهد؛ بنابراین، لازم است از هم‌اکنون، آینده را متصور شویم و لزوم آن هم ممنوعیت دفن اموات در قبرستان فعلی است.

شهردار کرمان همچنین با تأکید بر در نظر گرفتن حقوق مردم برای دفن اموات گفت: به لحاظ حقوقی، حق مردمی که با سند معتبر، قبوری را در قبرستان فعلی پیش‌خرید کرده‌اند نیز، باید در نظر گرفت و از لحاظ حقوقی و شرعی آن را بررسی کرد.

عالم‌زاده افزود: به مردمی که سند دارند، باید اجازه دفن دهیم؛ البته لازم است هر اقدامی در این زمینه، براساس پشتوانه حقوقی و شرعی انجام شود.

او جلوگیری از دفن اموات در زمین‌های باقی‌مانده به‌منظور جایگزین کردن اموات را نیز ممنوع دانست و گفت: آرامستان فعلی باید به آرامستان جدید «بهشت کریمان» انتقال یابد.

در راستای بهره‌برداری از آرامستان «بهشت کریمان»، طرح بسته تشویقی شهرداری برای دفن اموات در این آرامستان ازسوی اعضای شورای اسلامی شهر کرمان مورد موافقت و تصویب قرار گرفت و مقرر شد در ابتدا دفن اموات در بهشت کریمان ۱۰۰ صورت قبر ابتدایی برای دفن اموات به‌صورت رایگان به مردم کرمان واگذار شود.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=73078
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.