فرماندار بم :


پروژه ها در بم زمان‌بر شده‌اند 

کرمان‌نو- فرماندار بم گفت:متاسفانه پروژه‌ ها در بم زمان بر شده‌ و بر همین اساس مشکلات نیز اولویت بندی شده اند و پیگیری رفع مشکلات آب، برق و اشتغال در دستورکار قرار گرفته است.

به گزارش کرمان‌نو، محمد برزنگ روز دوشنبه در نشست خبری در جمع خبرنگاران افزود:مشکلات مربوط به آب با انتقال آب از سد نسا به شهرهای بم و بروات حل شده است اما هنوز شهروندان باید در استفاده از آب صرفه جویی کنند زیرا ظرفیت سد نسا ۴۰ درصد است و مصرف بی رویه و تبخیر باعث میشود با کمبود آب مواجه شویم .

او تاکید‌کرد: در حال حاضر به هر میزان آب سد وارد مدار شود همان مقدار هم چاه از مدار خارج میشود و ابتدا چاه هایی که کیفیت ندارند خارج میشود‌

به گفته او در حال حاضر ۱۳۰ لیتر وارد مدار می‌شود و هنوز هیچ چاهی از مدار خارج نشده است .

فرماندار بم عنوان‌کرد: ظرفیت تصفیه خانه ۹۰۰ لیتر در ثانیه است و فعلا ۶۴ درصد آن تکمیل شده است و این طرح ۷۰۰ میلیارد دیگر بدهی دارد تا تکمیل شود .

او گفت: در برق نیز نوساناتی وجود دارد که با وجود پست سیاری که آورده شده امیدواریم تابستان امسال را به خوبی پشت‌سر بگذرانیم .

او می‌گوید در صورت راه اندازی پست اول جاده کُرک و نارتیج حداقل ۱۵ الی۲۰ سال مشکل برق نخواهیم داشت.

برزنگ با اشاره به اینکه رتبه اول اشتغال را در سطح استان کسب کرده‌ایم عنوان‌کرد: با وجود صنایع خودروسازی در بم دیگر مشکل اشتغال نداریم و فرد بیکاری در شهر وجود ندارد مگر اینکه شخص اهل کار نباشد .

او خاطرنشان‌کرد: سرمایه گذاران نگران کارگر فنی و متخصص و ساده هستند که در این خصوص رایزنی با دانشگاه های مادر مانند دانشگاه شهید باهنر شده است‌.

به گفته او دانشگاه ها باید به سمتی حرکت کنند که به گونه ای نباشد نیرو تربیت شود بعد درباره اشتغال فکر کنیم .

برزنگ افزود: نیروهای ساده کارگر در هنرستان ها و نیروهای متخصص در دانشگاه تربیت می شوند تا تولید جلو برود و اشتغال ایجاد کنیم و بیکاری را به حداقل برسانیم .

فرماندار بم اضافه کرد: چهار سال آینده برای تولید یک میلیون خودرو برنامه ریزی شده است و در قرارداد ۲۵ ساله فی مابین ایران و چین آنچه تاکید شده منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم است.

او تصریح‌کرد: معضل دیگر ما کوچه های خاکی بم است که طرح نهضت ملی آسفالت در بم شروع شده و نیاز دارد که کار سریع تر پیش برود.

او می‌گوید در بحث قیر رایگان شرکت بازآفرینی شهری نیز آمادگی خوبی دارد و باید شورا و شهرداری نظارت و پیگیری بیشتری انجام دهند .

برزنگ همچنین از ارتقای مجتمع آموزش عالی بم به دانشگاه خبر داد و گفت: جلسه هیات امنای دانشگاه ‌ها به زودی تشکیل می‌شود که مقرر شده تا در این جلسه مجتمع آموزش عالی به دانشگاه ارتقا یابد.

او درباره ساماندهی شهرک قشمی گفت: جلسه‌ای در دفتر عمرانی استانداری برگزار شد و مصوبه به شهرداری ارسال شده تا ساماندهی شهرک قشمی در دستور کار شهرداری قرار گیرد .

فرماندار بم ادامه‌داد: باید جلوی برخی بی قانونی ها گرفته شود و برای این کار باید قانون را باز کرد، همچنین زمین هایی که مستثنیات یا متعلق به راه و شهرسازی هستند باید تعیین تکلیف شوند زیرا مظلوم ترین قشر افرادی هستند که در این شهرک ساکن هستند .

 

نشست خبری با حضور صادق دادالله پور معاون عمرانی فرمانداری بم و محمد رحیمی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بم در محل اداره ارشاد اسلامی بم برگزار شد .

 

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=106194
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.