دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت:


پزشکان عمومی اجازه لیزر و اقدامات درمانی زیبایی را ندارند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: پزشکان عمومی اجازه لیزر درمانی و اقدامات درمانی زیبایی را ندارند، زیرا داشتن اطلاعات تخصصی در این زمینه لازم و ضروری است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جیرفت گفت: پزشکان عمومی اجازه لیزر درمانی و اقدامات درمانی زیبایی را ندارند، زیرا داشتن اطلاعات تخصصی در این زمینه لازم و ضروری است.
به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، حسین سلامی در نشست که با حضور معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت و رئیس اداره نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت در خصوص بررسی وضعیت مطب‌های عمومی و مراکز غیر مجازی که اقدام به لیزر درمانی و اقدامات درمانی زیبایی انجام می‌دهند، گفت: متاسفانه در حال حاضر کسب درآمد‌های صنفی برای گروه‌های خاص در شهرستان رواج پیدا کرده است به طور مثال آرایشگاه‌ها که با تبلیغات زیاد باعث تغیر ذائقه مردم از مسیر صحیح سلامت شده و این موضوع باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری به مردم شده است.

او می گوید: موسسات پزشکی غیرمجاز سلامت مردم را به خطر می‌اندازند، ۲ مطب که صلاحیت لازم پزشکی را نداشتند در شهر جیرفت پلمب شدند.

این مقام قضایی با اعلام اینکه لیزر درمانی و اقدامات درمانی زیبایی باید توسط پزشکان متخصص انجام شود، گفت: گا‌ها این اقدامات حتی توسط شخصی به غیر از پزشک صورت می‌پذیرفت که با ورود دادستانی در دستگاه‌های لیزر آن‌ها ضبط و اتاق‌های مطب که در آن لیزر درمانی بدون مجوز انجام می‌شد، پلمب شد.

به گفته سلامی پزشکان عمومی اجازه لیزر درمانی و اقدامات درمانی زیبایی را ندارند، زیرا اطلاع تخصصی از بیماری‌هایی که با لیزر درمانی، درمان می‌شوند را ندارند و ممکن است عوارضی برای بیمار پیش آید و سلامت مردم به خطر بیفتد و این فعل جرم است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=84959
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.