پویش سراسری اهدای خون در کرمان

همزمان با آغاز ایام شعبانیه و فرا رسیدن روز پاسدار ، جانباز و روز جوان پویش سراسری اهدای خون طی اعیاد شعبانیه در استان کرمان اجرا می‌شود.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، ایرج شکوهی از راه‌اندازی پویش سراسری اهدای خون در اعیاد شعبانیه همزمان با فرا رسیدن ایام شعبانیه و ولادت امام حسین (ع) حضرت ابوالفضل العباس (ع) امام زین العابدین (ع) و همچنین روز پاسدار ، جانباز و روز جوان در انتقال خون استان کرمان خبر داد.

او ضمن دعوت از عموم مردم به خصوص پاسداران و خانواده معزز شهدا و جانبازان برای اهدای خون گفت: این عزیزان با اهدای خون خود می‌توانند نقش مهمی در فرهنگ سازی این مقوله انسانی و اجتماعی و ترغیب قشر‌های مختلف به ویژه جوانان به این امر خداپسندانه داشته باشند.

شکوهی می‌گوید: با توجه به شروع موج ششم کرونا و ایام پایانی سال با کمبود ذخایر خون مواجه گشته و به دلیل نزدیک شدن تعطیلات نوروزی نیاز به همراهی مردم شریف دیار کریمان به ویژه جوانان برای افزایش ظرفیت‌های ذخایر خون استان داریم تا بتوانیم جوابگوی تامین خون بیماران  مخصوصا بیماران تالاسمی در تعطیلات پیش‌رو باشیم.

به گفته او تمام دستورالعمل‌های بهداشتی کرونا در پایگاه‌های انتقال خون سراسر استان رعایت می‌شود و جای هیچ نگرانی برای اهداءکنندگان خون وجود ندارد و کلیه عزیزانی که شرایط اهدای خون را دارا می‌باشند، با همراه داشتن کارت ملی می‌توانند با حضور در مراکز اهدای خون سراسر استان یاری گر در تامین خون سالم برای بیماران باشند.

این پویش از سوم ماه شعبان آغاز و تا پایان این ماه ادامه دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=86001
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.