پیش‌بینی حدود ۴۸۰ برنامه طی هفته ازدواج در استان کرمان

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان از پیش بینی حدود ۴۸۰ برنامه طی هفته ازدواج در استان کرمان خبر داد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران، محبوبه نژادزمانی، هفته ازدواج امسال را از روز دهم تیرماه مصادف با سالروز پیوند آسمانی حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) تا ۱۶ تیرماه اعلام کرد و گفت: تاکنون حدود ۴۸۰ برنامه بر اساس برنامه‌های ارائه شده از شهرستان‌ها برای هفته ازدواج در استان کرمان پیش بینی شده است.

او برگزاری جلسات ستاد ساماندهی و کمیته‌های تخصصی با موضوع ازدواج، انجام مراسم ازدواج آسان و جشن‌ها در سطح شهرستان و مرکز استان، اهدای جهیزیه، هماهنگی برای تولید و پخش ویژه برنامه‌های متنوعی با ایجاد شور و نشاط اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت‌های فرهنگی و بومی محلی استان، معرفی آیین‌های کهن و سنتی ازدواج از طریق موشن گرافی، کلیپ و فیلم‌های کوتاه، مصاحبه با روانشناسان، جمعیت شناس‌ها و جامعه‌شناسان برتر حوزه ازدواج و خانواده، ارائه مشاوره رایگان از سوی مراکز تخصصی مشاوره ازدواج خانواده و همچنین مراکز مشاوره بعضی دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی به صورت حضوری و آنلاین را برخی از برنامه‌های قابل اجرا طی هفته ازدواج برشمرد.

نژادزمانی برپایی ایستگاه مشاوره رایگان در سطح شهرستان‌ها به ویژه مناطق محروم، تجلیل از زوجینی که دارای ویژگی‌های بارز و الگو سازی که می‌تواند فرهنگ سازی ازدواج آسان به هنگام و آگاهانه را ترویج کنند، قدردانی از فعالین و خادمین ازدواج، تولید و نشر محصولات رسانه‌ای، برپایی پایگاه‌های سلامت خانواده با همکاری برخی دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی، برگزاری همایش ها، قدردانی و تجلیل‌ها و خطبه‌های نماز جمعه و توصیه ائمه جمعه به موضوع ازدواج جوانان و بحث جمعیت و فرزندآوری را از دیگر برنامه‌های ارائه شده طی هفته ازدواج اعلام کرد.

او به برگزاری مراسم ازدواج آسان ۵۰ زوج تحت عنوان پیوند ماندگار به عنوان یکی از برنامه‌های شاخص این هفته اشاره می‌کند و می‌گوید: این رخداد به منظور ترویج فرهنگ برگزاری ازدواج‌های آسان، آگاهانه و پایدار و مقابله با رسومات نوظهور و تجملات و تشریفات دست پا گیر در امر ازدواج جوانان انجام می‌شود.

به گفته نژادزمانی این کار با همراهی خیرین برگزار می‌شود که جوانان می‌توانند با الگوبرداری از این مراسم، زندگی مشترک خود را بدون تجملات آغاز کنند.

او با بیان اینکه مراسم برای عروس داماد به صورت رایگان انجام می‌شود، می‌گوید: خدماتی که در این بحث انجام می‌شود، بحث عاقد، آزمایشگاه، آرایشگاه، آتلیه، عکس، لباس عروس و داماد و سفره عقد است که به صورت رایگان انجام می‌شود و در پایان نیز به عروس و داماد هدایایی اهدا می‌شود.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90838
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.