چالش‌های مردم برای ثبت‌نام الکترونیک نفت در استان کرمان

ثبت نام الکترونیک برای دریافت سهمیه نفت سفید در جنوب استان مشکلات فراونی به وجود آورده است و باعت ایجاد ایجاد ازدحام در مقابل شرکت نفت شده است.

سها خدیشی | همزمان با آغاز فصل سرما مردم در استان کرمان به دنبال دریافت سوخت هستند.

در حال حاضر با راه‌اندازی سامانه «تجارت آسان» شهروندان موظفند برای دریافت سهمیه خود مشخصات سرپرست خانوار و اطلاعات کارت‌بانکی خود را در این سایت وارد کنند تا بتوانند براساس تعداد افراد خانواده و با نرخ مصوب دولتی سهمیه واقعی دریافت کنند.

اما واقعیت این داستان به همین‌جا ختم نمی‌شود و به دنبال ثبت نام یکسری مشکلات برای متقاضی به وجود می‌آید که باعث ایجاد ازدحام در مقابل شرکت نفت و سردرگمی مردم شده است.

در این رابطه نورالدینی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی کرمان به کرمان نو می گوید: طرح ثبت نام الکترونیکی در راستای اجرای دولت الکترونیک و تحقق حقوق شهروندی است. شهروندان جهت بهره مندی از حقوق خود، جلوگیری از کاغذ بازی و رفت و آمدها و همچنین در راستای جلوگیری از عرضه خارج از شبکه فرآورده نفتی که از مصوبات ستاد مبارزه با قاچاق کالا است، باید برای دریافت سهمیه ثبت‌نام کنند.

بیش از 97 درصد مردم ثبت نام خود را در سامانه انجام داده‌اند

نورالدینی خبر می‌دهد که تاکنون بیش از 97 درصد مردم ثبت نام خود را در سامانه انجام داده و تاییدیه گرفته اند که افراد متقاضی بیش از آمار سال‌های قبل ثبت شده در سامانه هستند.

مدیرعامل پخش فرآورده های نفتی کرمان ‌می‌گوید تعدادی از شهروندان در ویرایش اطلاعات دچار مشکل شده یا فراموش می‌کنند کدام کارت بانکی را در سامانه ثبت کرده اند.

وی ادامه می‌دهد در جهت رفع این مشکل می توانند از طریق تلفن همراه کد ملی خود را به همراه آندرلاین و شماره شانزده رقمی کارت بانکی به شماره 50001000841200 از طریق پیامک ارسال نمایند .

او اظهار داشت: گروهی دیگر از متقاضیان زوج های سال های 95 به بعد هستند که در هنگام ثبت نام با مشکل مواجه شده و این افراد می توانند به نواحی محل زندگی خود مراجعه کرده و توسط مسئول ناحیه مشکل این افراد حل می‌شود.

رفتار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی جیرفت منطقی نبود

نورالدینی ضمن اشاره به مشکلات ایجاد شده در ناحیه شرکت نفت جیرفت تصریح کرد: عمده جمعیت مصرف کننده نفت سفید ما در جنوب استان کرمان قرار دارد و تیم هایی جهت حل مشکلات مردم به شهرهای کهنوج فرستاده شده است. متاسفانه در روزهای گذشته مشکلی برای حوزه جیرفت به وجود آمد و تجمع ایجاد شده به دلیل مشکلاتی بود که این افراد در زمان ثبت نام با آن مواجه شده بودند. مسئولان حوزه علوم پزشکی بدون هماهنگی با ما شرکت نفت را در جیرفت پلمپ کردند که از نظر اخلاقی و منطقی درست نبود.

او می گوید: شرکت نفت یک سازمان و اداره خدماتی است نه تجاری، زمانی درب اداره را پلمپ می کنند باید مشکلات به وجود آمده و توقف جایگاه‌هایشان را هم بپذیرند که از جمله تبعات این کار، عدم سوخت رسانی به شهروندان است . همچنین مسئولان به جای اینکه کمک کنند تا مشکلی مرتفع گردد و مردم را متفرق کنند، مشکلات را بیشتر کرده و به همین جهت دو تیم کمکی در حوزه جیرفت مستقر شده و ثبت نام مردم در حال انجام است.

نورالدینی ادامه داد: روزهای زوج برای شهروندان جیرفت و روزهای فرد برای ساکنین عنبرآباد اختصاص یافته و در صورت نیاز کارشناس ما در عنبرآباد مستقر خواهد شد تا مردم به جیرفت نیز رفت و آمد نداشته باشند.

اعلام یک مرحله کوپن در مناطق گرمسیری و سردسیری ظرف پنج روز آینده

مدیرعامل شرکت نفت کرمان توضیح داد: نفت سفید در مرحله اول در مناطق گرمسیری و مرحله دوم در مناطق سردسیری اعلام شده و مجدد ظرف پنج روز آینده یک مرحله کوپن در مناطق گرمسیری و سردسیری اعلام خواهد شد.

سید باقر نورالدینی افزود: در حوزه بم جهت جلوگیری از تجمع متقاضیان، هر روز هفته به یکی از شهرستان‌های شرقی این حوزه اختصاص داده شده و افراد می تواند به فرمانداری شهر خود مراجعه تا مشکلات حل ‌‌شود.

او خاطر نشان کرد: هر سرپرست خانواری که از نعمت گاز طبیعی بهره مند نیست، می تواند با مراجعه به سایت «تجارت آسان» یا همان سامانه «صدف» ثبت نام حقیقی خود را انجام دهد و زمانی که کدپستی در مناطقی قرار دارد که مجاز به دریافت نفت سفید است می توانند کارت بانکی را در سامانه ثبت نمایند.

مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی اظهارداشت: ما تنها مجاز هستیم به افرادی سوخت مایع بدهیم که از نظر شرکت ملی گاز فاقد گازطبیعی هستند و اگر افرادی علمک درب منزلشان رفته اما گازکشی نکرده اند طبیعتا باید گازکشی کنند در صورتی که شخصی تمکن مالی ندارد باید مسئولین محترم شهرستانی با هماهنگی شرکت گاز مشکل آن شخص را مرتفع نمایند.

طرح توزیع گاز مایع در استان کرمان اجرایی شد

نورالدینی در خصوص نحوه توزیع گاز مایع بیان کرد: از تیرماه دو استان در سطح کشور به‌عنوان پایلوت مشخص شدند و سپس استان‌های دیگر ملزم به اجرای این طرح شدند که شهروندان بتوانند در تمام نقاط کشور کپسول گاز را با قیمت مصوب دولتی 9هزار و 700 تومان دریافت کنند.

او عنوان نمود: یکسری از شرکت ها و عاملین توزیع این مبلغ را به صرفه نمی دانند اما انتظار می رود به دلیل اینکه شورای حمایت این نرخ را مصوب کرده، مسوولین اداره صنعت ، معدن و تجارت که وظیفه نظارت بر عملکرد شرکت‌های توزیع کننده را دارند با هماهنگی تعزیرات حکومتی در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گرانی با فرد خاطی برخورد نمایند.

مدیرعامل پخش فراورده های نفتی کرمان تاکید کرد: علی رغم اینکه استان کرمان در تمام شاخص ها رتبه های برتر را کسب کرده اما در اجرای این طرح هنوز جزو استان های آخر قرار دارد و دلیل آن همکاری نکردن توزیع کننده های گاز مایع است.

سیدباقرنورالدینی تاکید کرد: بخش عمده توزیع الکترونیکی را شرکت های توزیع کننده بومی انجام می دادند که برخی از این افراد همکاری نکردند.

او بیان کرد: شهروندان 4کپسول گاز 11کیلویی و یک پیک نیک ماهیانه در کارت آن ها شارژ می گردد و می توانند این تعداد کپسول را با قیمت مصوب دریافت نمایند.

ناوگان عمومی رایگان دوگانه سوز می‌شوند

او در خصوص طرح دوگانه سوز کردن خودروهای عمومی هم گفت: این طرح به صورت رایگان در دستور کار قرار گرفته و شخص اگر بخواهد خودروی خود را گازسوز کند هزینه زیادی را متحمل خواهد شد.

وی افزود: در همین راستا دولت تصمیم گرفته خودروهای ناوگان عمومی را به صورت رایگان گازسوز کند اما متاسفانه با توجه به هزینه ای که شرکت پخش فراورده های ملی متحمل شده تاکنون با استقبال خوبی مواجه نشده و از شهروندان تقاضا داریم از فرصت پیش آمده استفاده نمایند.

سیدباقر نورالدینی تصریح کرد: با توجه به اینکه دولت حجم مشخصی را برای این طرح در نظر گرفته است و اگر تکمیل شود دیگر به صورت رایگان خودرویی را گازسوز نمی کند انتظار می رود متقاضیان هر چه زودتر در این خصوص اقدام نمایند و در سامانهgcr.niopdc.ir جهت دوگانه سوز کردن خودرو خود ثبت نام به عمل آورده و به صورت اتوماتیک به یکی از شرکت های مربوطه معرفی می گردد همچنین تمامی تاکسی ها و وانت ها می توانند در این طرح شرکت نمایند و در بحث هزینه های سوخت ، کاهش مصرف خواهند داشت.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59621
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.