“چایی نبات” به کار خود پایان داد

اختتامیه “چایی نبات” که یک رویداد برای ارتقای مشارکت شهروندان در امور شهری است؛ شب گذشته در محل شهرداری کرمان برگزار شد.

به گزارش کرمان‌نو رویداد “چایی نبات” به عنوان زیر مجموعه‌ای از کارگروه مرهم در سازمان فرهنگی، اجتماعی شهرداری کرمان؛ فعالیتش را آغاز کرده و هدف آن ارتقای مشارکت شهروندان در مسائل مدیریتی شهر است.
عبدالرضا شیخ شعاعی؛ مدیر سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری و معاون شهردار کرمان؛ در خصوص این رویداد به کرمان‌نو می‌گوید: در کرمان همیشه تفکری وجود دارد که می‌گوید مردم مشارکت نمی‌کنند و حوصله این نوع فعالیت‌ها را ندارند، اما در مرحله اول رویداد چایی نبات ۲هزار نفر در سامانه ثبت نام کردند و برای شهر یا محله شان ایده داشتند.
شیخ شعاعی ادامه داد: از بین این ۲هزار نفر حدودا ۲۰۰ نفر در مرحله اولیه انتخاب شدند و با برگزاری کارگاه‌ها به این شهروندان آموزش داده شد که چگونه ایده شان عملیاتی خواهد شد و چطور باید ایده‌ها را مطرح کنند؛ در نهایت هم از این ۲۰۰ نفر؛ ۹ نفر انتخاب شدند.

معاون شهردار کرمان در پاسخ به این سوال که آیا این ۹ نفر با شهرداری در ارتباط خواهند بود یا خیر گفت: شهرداری و معاونت فرهنگی موظف است این ۹ ایده را تا مرحله اجرا پیگیری کند اما ارتباط را با همه ۲هزار نفر خواهیم داشت، زیرا این ۲ هزار نفر همه شهروندانی بودند که برای شهرشان فکر و ایده داشتند و آنقدر برایشان مهم بوده که درباره‌اش صحبت کنند.

سعید شعرباف تبریزی، شهردار کرمان در این اختتامیه از اهمیت نقش مردم در مدیریت شهر سخن گفت و رویداد چایی نبات را شروعی برای ارتباط موثر مردم کرمان با شهرداری توصیف کرد.

در مراسم اختتامیه از شهرداران برخی محله‌های کرمان و ۹ نفر برگزیده این رویداد نیز تقدیر شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=83393
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.