کرمان در حوزه ازدواج و خانواده بر سکوی سوم کشور ایستاد

معاون فرهنگی و امور جوانان کرمان گفت: این استان طی سال ۹۹ در حوزه ازدواج و خانواده و ثبت ازدواج‌های صورت گرفته رتبه سوم کشور را کسب کرد.

به گزارش کرمان نو به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، محبوبه نژادرمانی معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان با اعلام اینکه ازدواج و تشکیل خانواده به عنوان یکی از سنت‌های مهم و در دین مبین اسلام بوده که پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار (علیهم السلام) نیز بر انجام آن سفارش مکرر دارند، گفت: آنچه در سنت زیبای ازدواج بیش از هر چیز به آن توجه و سفارش شده، ازدواج به هنگام و آسان است که متاسفانه با توجه به شرایط امروز جامعه این مهم در جامعه کم رنگ شده است.

او افزود: با این وجود در استان کرمان تلاش شده، با هدف تسهیل در امر ازدواج، گام‌های خوبی در زمینه آموزش، مشاوره، توسعه اجتماعی و اعطای تسهیلات ازدواج برداشته شود و با ترویج فرهنگ ازدواج آسان، جوانان را به سمت این امر مهم تشویق کنند.

نژادزمانی تصریح کرد: همین امر سبب شده، استان کرمان طی سال ۹۹ در حوزه ازدواج و خانواده رتبه سوم کشور را کسب کند.

او بیان داشت: از سوی دیگر با همین شرایط موجود جامعه و براساس آمار رسمی، کرمان سومین استان کشور در ثبت ازدواج‌های صورت گرفته در ۱۳۹۹ بوده است.

بیشترین آمار ازدواج سال ۹۹ در خراسان جنوبی

معاون فرهنگی و امور جوانان اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: بر اساس آنالیزی که از سوی ثبت احوال کشور انجام و به وزارت ورزش و جوانان اعلام می‌شود، یک تحلیل مقدماتی از آمار ازدواج و طلاق در سال ۹۹ ارائه شده است که بر اساس آن، استان خراسان جنوبی با بیشترین میزان افزایش ازدواج در سال ۹۹ نسبت به سال قبل به میزان ۱۷ درصد و پس از آن استان‌های یزد و کرمان با حدود ۱۰ درصد در ردیف‌های بعدی افزایش ازدواج قرار دارند.

نژادزمانی افزود: بدین ترتیب، در استان کرمان طی سال ۹۹، ۲۳ هزار و ۵۷۴ فقره ازدواج ثبت شده است که ۱۰ درصد رشد را نسبت به سال ۹۸ نشان می‌دهد.

او تصریح کرد: همچنین ۵ هزار و ۶۳۸ فقره طلاق ثبت شده است که ۶۷ صدم درصد نسبت به سال ۹۸ رشد منفی داشته ایم.

نژاد زمانی با اعلام اینکه اگر توفیقی در این حوزه صورت گرفته، نتیجه کار تیمی و مشارکت جمعی است، از حمایت‌های مدیرکل ورزش و جوانان، تلاش‌های همکارانش در حوزه جوانان، روسای ادارات ورزش و جوانان شهرستان‌ها و سمن‌های حوزه جوانان، به ویژه سمن‌هایی که در زمینه ازدواج و خانواده فعالیت داشته اند، تشکر و قدردانی کرد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=75936
1 نظر
  1. […] از این گزارش در سرفصل جمعیت و نیروی انسانی آماری از وضعیت ازدواج و طلاق ثبت شده در کشور از سال ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۹ ارائه شده است که […]

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.