کلنگ‌زنی عملیات احداث ۴ هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در کرمان

کلنگ عملیات احداث 4 هزار واحد مسکونی طرح اقدام ملی مسکن تحت عنوان پروژه شهید حاج قاسم سلیمانی با مشارکت ستاداجرایی فرمان امام و اداره کل راه و.شهرسازی شمال استان کرمان با حضور وزیر راه در کرمان به زمین زده شد.

مدیرکل مسکن، راه و شهرسازی شمال استان کرمان در این مراسم گفت: این طرح در زمینی به مساحت 64 هکتار متعلق به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) بوده که طی تفاهم نامه ای در راستای همکاری این ستاد با وزارت راه و شهرسازی در قالب طرح اقدام ملی مسکن جهت تامین مسکن اقشار کم درآمد در نظر گرفته شده است.

حاجی زاده افزود: موقعیت مکانی این مجموعه در بزرگراه آیت‌الله خامنه ای شهر کرمان قرار دارد و چهار هزار واحد مسکونی در قالب 500 بلوک مسکونی 8 واحدی با زیربنای 85 مترمربع قرار دارد.

وی ادامه داد: کاربری های عمومی پیش بینی شده است.

او تصریح کرد: در بهمن ماه 97 به ما اجازه دادید پروژه های مسکن خود را در قالب مسکن ملی ادامه دهیم که هزارو هشتصد واحد تحویل شد و بقیه پروژه ها نیز پیشرفت 60درصدی دارند. برای 15 هزار نفر تاییدیه صادر شده البته طرح های ما متفاوت است و همه این افراد به پروژه ها معرفی شده اند.برای دیگر شهرها در قالب بنیادمسکن نیز طرح هایی در دست اجرا داریم.

حاجی‌زاده ادامه داد: قریب 570کیلومتر راه نیاز داریم و در حال حاضر با 1942کیلومتر در بحث بزرگراه ها رتبه دوم کشور پس از اصفهان را داریم اما
در بحث آزادراه ها دچار مشکلاتی هستیم این آزادراه ها می تواند مسیرهای زیادی را در شمال و جنوب تحت پوشش قرار دهد ونیازمند توجه ویژه شما هستیم.

جریان تولید مسکن باید پایدار باشد

وزیر مسکن،راه و شهرسازی در مراسم کلنگ زنی مجموعه چهار هزار واحدی مسکونی طرح اقدام ملی مسکن گفت: طرح اقدام ملی مسکن یک پیام واضح دارد و این است که برای خانه دار شدن مردم عزیز سیاست‌هایی را تولید کردیم تا جریان تولید مسکن یک جریان پایدار باشد و مردم با توجه به استطاعت مالی خود خانه دار شوند.

اسلامی  افزود: این طرح حدود یک سال و نیم زمان برد و امروز شاهد فعالیت حدود 500 هزار واحد مسکن ملی در کشور هستیم و امیدواریم با بهره برداری از این پروژه در کرمان این مشکل را کنار کنیم. او اضافه کرد: البته کمبود آب مانع رونداجرای این طرح است و امیدواریم این مشکل حل شود و تاخیری در اجرای پروژه نباشد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=64272
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.