گرانی در حوزه اصناف نیست/تراکنش بانکی فعال صنفی نشان دهنده درآمد فرد نیست

کرمان‌نو-رییس اتاق اصناف ایران اظهارداشت:گرانی در حوزه اصناف نیست و بحث گرانی را باید سازمان حمایت پاسخگو باشد زیرا واحد‌های صنفی زمانی کالا به دستشان می رسد که گران شده است.

به گزارش کرمان نو، قاسم نوده فراهانی شامگاه پنج‌شنبه در حاشیه همایش نقش صنایع اصناف و فعالین اقتصادی در بازسازی بم در جمع خبرنگاران گفت:گران شدن کالاها مربوط به تولید کننده در تهیه مواداولیه و اضافه شدن حقوق ها و دستمزدها است اما متاسفانه مردم از چشم کسبه می دانند.

او افزود:زمانی کالا گران می‌شود مردم از چشم کسبه می‌دانند درصورتی کسبه برای سود نرخ مصوب دارند و اگر از آن تخطی نمایند بازرسان حتما برخورد می‌کنند .

تراکنش بانکی فعال صنفی نشان دهنده درآمد فرد نیست

فراهانی همچنین با اشاره به مالیات دستگاه های کارتخوان اصناف ادامه‌داد:تراکنش‌های بانکی یک فعال صنفی نمی تواند نشان دهنده درآمد بالای آن فرد باشد و باید در بحث اخذ مالیات شفاف عمل شود و هر تراکنش را نمی توان به عنوان خرید و فروش حساب آورد.

او با تاکید بر اینکه تراکنش‌هایی که با کارت‌خوان‌ها انجام می‌شود، نمی‌تواند به عنوان سندی برای مالیات اصناف درنظر گرفته شود، ادامه داد: همه موارد این تراکنش‌ها منشا درآمدی ندارند و .بر اساس بررسی های انجام شده بیشتر این تراکنش‌ها مربوط به کسب و کار بوده و مابقی تراکنش ها به نوعی شخصی بوده یا درآمدی از محل این تراکنش نصیب فعال صنفی نشده است.

او اظهارداشت: اصناف از سال‌ها قبل پشتیبان سیستم جامع مالیاتی وزارت اقتصاد و دارایی بوده و اصناف درخصوص این شفاف سازی کمک می‌کنند

فراهانی درباره مشکلات مربوط به صدور پروانه کسب نیز گفت: اصناف سامانه‌ای دارد که به مشکل برخورده و با سامانه مشاورین املاک تداخلی پیدا کرده است که باید جدا شوند .

رییس اتاق اصناف ایران تاکیدکرد: سامانه ایرانیان اصناف جدید تعریف شده که در صورت تعیین تکلیف مشکل صدور پروانه کسب هم حل خواهد شد..

اصناف در بازسازی بم نقش مهمی داشتند

او توضیح‌داد: اصناف در بازسازی بم نقش مهمی داشتند،البته اصناف فقط برای زلزله پای کار نبودند حتی در دوران هشت سال دفاع مقدس هم پشتیبانی کردند و هیچ توقعی هم نداشتند .

فراهانی تصریح‌کرد: رخ دادن اتفاقات دست انسان نیست اما آنجایی مرهمی بر زخم آسیب دیدگان می شود همراهی و کمک همنوعان است.

او افزود: بین مردم فاصله ایجاد شده وهمدلی و همراهی، برادری و کمک‌هایی که همه مردم به یکدیگر داشتیم کمرنگ شده که برای ما مسلمانان خوب نیست ، تقاضا دارم که این فاصله را کمتر کنیم .

او عنوان‌کرد: برای کمک به سالن اجتماعات اصناف بم، در حال وصول طلبی هستیم که اگر صورت پذیرد برای تکمیل این سالن به اصناف بم کمک خواهیم کرد .

او همچنین با اشاره به اینکه در زمان زلزله ۳۵۰۰ واحد صنفی در بم فعالیت داشته خاطرنشان‌کرد: اکنون هشت هزار واحد صنفی در بم در حال فعالیت است و بازاریان بم دست به دست هم داده‌ و به بازار رونق دادند .

به گفته او اصناف و بازاریان بازوان ستبرگ انقلاب هستند زیرا هر جا اتفاقی رخ دهد بدون اینکه منتظر تبصره و ماده شوند حاضر هستند .

 

به گزارش کرمان نو، در پایان این همایش از مظفر بنی اسدی رییس اتاق اصناف بم و محمدحسین اکبری رییس اتاق بازرگانی بم بابت تمام زحمات و کمک‌هایی که در زمان زلزله و بازسازی بم انجام داده بودند با اهدای لوح تقدیر و تشکر به عمل آمد.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=99772
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.