۱۵۰۰۰ مورد دادرسی الکترونیک در استان کرمان انجام شد

معاون دادگستری کل استان کرمان گفت: سال گذشته ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار ابلاغ الکترونیک ارسال و ۱۵ هزار مورد دادرسی الکترونیک انجام شده است.

به گزارش کرمان نو به نقل از تسنیم، مهدی بخشی با اشاره به روند هوشمندسازی سامانه‌ها و روند استفاده از فناوری‌های نوین در عملیات قضائی در دادگستری‌های استان کرمان، اظهار داشت: دادگستری استان کرمان جهت تسهیل دسترسی مردم به دستگاه قضایی، سرعت بخشیدن به رسیدگی پرونده‌ها، کاهش اطاله دادرسی، افزایش رضایت‌مندی مردم و در راستای سیاست‌های کلان دستگاه قضائی و سند تحول، چند سالی است که اقدام به هوشمندسازی دستگاه قضائی استان کرده و زیر‌ساخت لازم در استان فراهم شده است.

وی با بیان اینکه 84 نقطه قضائی استان از طریق فیبر نوری به شبکه قوه قضائی متصل شده و امکانات لازم جهت انجام دادرسی الکترونیک در تمام استان ایجاد شده است، افزود: در زندان‌های استان نیز امکانات و زیرساخت لازم فراهم شده تا نیاز به اعزام زندانی به شعب دادگستری نباشد.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان، گفت: دستگاه قضائی در استان کرمان امروز به نتایج مثبت و اهداف خود در اجرای این طرح نزدیک شده و در برخی از حوزه‌ها از اهداف خود پیشی گرفته است.

وی با بیان اینکه در بحث اقدام الکترونیک که سابق به صورت سنتی انجام می‌شد و مشکلات زیادی به دنبال داشته، افزود: در برنامه ششم هدف 50 درصد را تا پایان سال 1400 مد نظر مقنن بوده و امروز استان کرمان به عدد 92 درصد رسیده است.

بخشی با بیان اینکه سال گذشته 2 میلیون و 800 هزار ابلاغ الکترونیک ارسال و 15 هزار مورد دادرسی الکترونیک انجام شده است، ادامه داد: این مهم نشان دهنده حرکت قوه قضائیه به سمت هوشمندی و افزایش رضایتمندی مردم است.
وی با اشاره به صدور گواهی عدم سوء پیشینه با میانگین پاسخ دهی 28 ساعت اشاره کرد و گفت: ارتباط الکترونیک بین ناجا و مراجع قضائی و موارد دیگری که در این حوزه اجرایی شده همه نشانه تحولات بزرگ در دستگاه قضایی است تا خدمت‌رسانی بهتری به مراجعان ارائه کنند.

معاون برنامه‌ریزی و فناوری اطلاعات دادگستری کل استان کرمان، بیان کرد: رضایتمندی از که دستگاه قضایی در استان کرمان که از طریق سامانه نظرسنجی انجام شده به قریب 70 درصد در استان رسیده است.


لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=90520
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.