۲۰ درصد افزایش عوارض پروانه ساختمان| درگیری آخرین جلسه شورای شهر سو تفاهم بود!

رییس شورای شهر کرمان در رابطه با خبر افزایش ۱۰ برابری عوارض پروانه ساختمان گفت: این موضوع صحت ندارد و افزایش‌ تعرفه ها صرفا براساس قانون و ضوابط بوده است.

ایسنا گزارش داده؛ محمد فرشاد در این خصوص افزود: اگر شورای شهر مصوبه‌ای خلاف قانون را تصویب کند در کمیته انطباق تصویب نمی شود.

وی در رابطه با درگیری پیش آمده در آخرین جلسه شورای شهر میان برخی اعضای شورا گفت: دعوایی مطرح نبود بلکه یک بگو مگویی با تن صدای کمی بلند بود که این موضوع نیز صرفا به دلیل اختلاف نظر در خصوص لوایح درآمدی بین شهردار و برخی از اعضای شورا بود.

وی به صراحت گفت: تعرفه برخی لوایح باید در دوره‌های قبل طبق قانون افزایش پیدا می‌کردند که این روند افزایشی طی نشده بود، لذا برخی از اعضای این شورا که در دوره های قبلی شورای شهر نیز حضور داشتند، می خواستند از این موضوع دفاع کنند که مقداری صدایشان بلند شد.

وی ادامه داد: این موضوع سوء تفاهمی بود که رفع و فیصله داده شد و لوایح نیز به تصویب شورای شهر کرمان رسید.

فرشاد بیان کرد: در این موضوع اختلافات فنی و برداشت‌های فنی در برخی لوایح به وجود آمده بود که شهردار توضیحات لازم را ارایه دادند.

وی افزود: عوارض شهری کرمان امسال نسبت به سال گذشته حدود ۲۰ درصد افزایش یافته است که این افزایش تعرفه ها نیز طبق قانون بوده است.

فرشاد در رابطه با گفته مویدی برای شکایت از شورا و شهرداری کرمان به دیوان عدالت اداری برای ابطال یکی از مصوبات شورای شهر عنوان کرد: چنین موردی نیست.

او می گوید: اگر کسی مشاهده کرد مصوبات شورای شهر و بخش‌نامه‌ها و قوانین دولتی حقوقشان را ضایع می کند، می‌تواند به دیوان عدالت اداری شکایت کرده و احکام دیوان عدالت اداری نیز لازم الاجرا است.

وی با اشاره به اینکه تغییر تحولات حق هر مدیری است، بیان کرد: هر مدیری در هر دستگاه‌هایی حق دارد افرادی را که می‌خواهد با آنها کار کند، تغییر دهد و ایرادی در این راستا به شهردار کرمان وارد نیست.

رییس شورای شهر کرمان درباره ادعای برخی از اعضای شورای شهر کرمان که پروژه های مصوب شورای شهر کرمان در سال جاری اجرایی نشده است، گفته که همه مصوبات شورای شهر کرمان توسط شهرداری اجرا شده یا در دست اجرا هستند.

وی در ادامه افزود: برای سال آینده پروژه‌هایی برای شهر کرمان مصوب خواهیم کرد اما هنوز لوایح هزینه‌ای سال آینده در شورای شهر کرمان تصویب نشده است.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=41116
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.