۳۰۲ نفر زندانی جرائم غیرعمد در زندان‌های استان

سیدحجت الله موسوی قوام گفت که از ابتدای امسال ۶۲ نفر مددجوی واجد شرایط جرائم غیرعمد با پرداخت یک میلیارد و ۵۸۱ میلیون تومان از زندان‌های استان آزاد شده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری جشن های گلریزان در ماه مبارک رمضان عنوان کرد که ۳۳ جشن گلریزان را در ماه رمضان در سطح استان کرمان به جز شهرستان های بردسیر و راور برگزار کردیم و ۲ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تعهد خیران را در این جشن ها داشتیم که تا روز گذشته ۸۰۰ میلیون تومان معادل یک سوم تعهدات خیران وصول شده است.

موسوی قوام افزود که خیّران در جشن های گلریزان سال قبل یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان تعهد کرده و تا پایان سال یک میلیارد و ۲۷۰ میلیون تومان وصولی داشتیم.

وی بیان کرد که در ۱۱ جشن گلریزان شهرستان کرمان در ماه رمضان یک میلیارد و ۱۲۲میلیون تومان خیران تعهد کردند و بعد از کرمان شهرستان سیرجان بیشترین تعهد را داشت.

مدیر نمایندگی ستاد دیه استان با اشاره به اینکه بیشترین وصولی تعهدات را در زرند داشتیم و ۹۰ درصد تعهدات وصول شده. با اینکه در کوهبنان زندان وجود ندارد، مراسم خوبی در این شهرستان برگزار و خیران این شهرستان ۵۵ میلیون تومان برای کمک به آزادی زندانیان جرائم غیرعمد کمک کرده‌اند.

وی در ادامه افزود که متاسفانه آمار زندانیان جرائم غیرعمد رو به رشد است و اکنون ۳۰۲ نفر زندانی واجد شرایط در زندان های استان داریم که از این تعداد ۹ نفر بابت دیه تصادفات، چهار نفر دیه حوادث کارگاهی، ۱۱۴ نفر چک های برگشتی، ۱۶۶ نفر مهریه و ۹ نفر بابت نفقه زندانی هستند.

موسوی قوام گفت که ۱۱۰نفر از این زندانیان ورودی سال ۹۵ و ۱۹۲ نفر ورودی سال جاری هستند.

وی تصریح کرد که اولویت با آزادی زندانیانی است که از سال های گذشته در زندان هستند. براساس برنامه‌ریزی‌ صورت گرفته، پیش‌بینی می شود تا پایان مهر امسال هیچ زندانی جرائم غیرعمد از سال گذشته در زندان نداشته باشیم.

موسوی قوام با اشاره به دهه کرامت افزود که در این دهه برگزاری جلسه صلح و سازش و آزادی زندانی خواهیم داشت و ۱۰ نفر از زندانیان واجد شرایط از زندان‌های استان آزاد می شوند.

 

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=12940
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.