خیر مدرسه‌ساز و سخنگوی دولت دوازدهم:


۳۰ هزار نفر در کشور به دلیل معلولیت به مدرسه نمی‌روند

براساس اعلام ربیعی خیر مدرسه‌ساز و سخنگوی دولت دوازدهم، پس از فقر، معلولیت عامل دوم محرومیت دانش‌آموزان از فرصت‌های برابر آموزشی است.

به گزارش کرمان‌نو به نقل از روزنامه شرق، علی ربیعی خیر مدرسه‌ساز و سخنگوی دولت دوازدهم در دومین همایش «فقر و نابرابری آموزشی» که در روز دوشنبه ۲۴ مهرماه سال جاری در ساختمان جامعه خیرین مدرسه‌ساز برگزار شد گفت:«بررسی‌ها نشان می‌دهد ۱۵۰ هزار دانش‌آموز در مدرسه حضور ندارند، از این تعداد ۳۰ هزار نفرشان به دلیل معلولیت به مدرسه نمی‌روند، پس از فقر، معلولیت عامل دوم محرومیت دانش‌آموزان از فرصت‌های برابر آموزشی است.»

به گفته ربیعی، زمانی که روی کودکان دارای معلولیت سرمایه‌گذاری می‌شود، هزینه‌های اجتماعی – اقتصادی هم کم می‌شود: «معلولیت به‌طور ذاتی مانع پیشرفت افراد نیست، بلکه شرایطی که ما برای آنها مهیا می‌کنیم، می‌تواند منجر به محرومیت شود. آمارها نشان می‌دهد که بیش از ۴۷ درصد کودکان دارای معلولیت کشور، بی‌سوادند و تنها ۱۱ هزار فرد دارای معلولیت دارای تحصیلات عالی‌اند. کودکان و افراد دارای معلولیت باید با هم درس بخوانند اما متاسفانه نتوانسته‌ایم این موضوع را در کشور، تبدیل به سیاست‌گذاری کنیم.» 

ربیعی در ادامه از نبود مدارس مناسب‌سازی‌شده به تعداد کافی، انتقاد کرد: «متاسفانه کالبد اجتماعی – فرهنگی مدرسه آمادگی‌های لازم برای آموزش این کودکان را ندارد، دبیران هم آمادگی ذهنی دراین‌زمینه ندارند. زمانی که مدارس را هم مناسب‌سازی می‌کنند به نازل‌ترین سطح این کار انجام می‌شود، بنابراین نیاز است آموزش‌وپرورش دراین‌زمینه حمایت شود.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=110012
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.