۵۲ مددجوی جرایم غیرعمد از زندان جیرفت آزاد شدند

رییس دادگستری جیرفت گفت: در مرحله اول جمع آوری کمک ها، ۵۲ زندانی جرایم مالی غیرعمد از زندان‌ این شهرستان آزاد شدند و تعداد ۲۴ زندانی واجد شرایط داریم که بدهی آنان بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است.

به گزارش کرمان نو به نقل از ایسنا، اصغر ستایی مختاری در حاشیه نشست جمع آوری کمک برای زندانیان جرائم مالی که با همیاری وکلای شهرستان جیرفت برگزارشد، اظهار کرد: آزادی زندانیان جرائم مالی با مشارکت و کمک خیرین در شهرستان جیرفت نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی با قدردانی از مشارکت مردم نیکوکار و خیرین شهرستان جیرفت افزود: علی ‌رغم ایجاد مشکلات در دوران شیوع کرونا و عدم برگزاری جشن گلریزان، با کمک نیکوکاران جیرفتی و انجمن حمایت از زندانیان مشارکت بسیار خوبی در این امر خداپسندانه صورت گرفت.

مختاری با اشاره به تاکید ائمه معصومین علیهم السلام و آموزه های دینی بر کمک کردن به افراد گرفتار بیان کرد: به فرموده قرآن کریم مومنان واقعی کسانی هستند که هرگز تردیدی به خود راه نداده اند و در کنار بذل جان، با اموال خود در راه خدا جهاد کرده اند.

وی افزود: نشاندن لبخند بر لبان خانواده زندانیان با آزادسازی سرپرست و نان آور آنان کاری بس ارزشمند است که در نزد خداوند اجر زیادی دارد و از وظایف شرعی، اجتماعی و قانونی است چرا که موجب گره گشایی از مشکلات اقتصادی خانواده زندانیان خواهد شد.

رییس دادگستری جیرفت با بیان اینکه در مرحله اول جمع آوری کمک ها، ۵۲ زندانی جرایم مالی غیرعمد از زندان‌ این شهرستان آزاد شدند و تعداد ۲۴ زندانی واجد شرایط داریم که بدهی آنان بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است، گفت: جشن گلریزان و کمک به آزادی زندانیان، مختص ماه مبارک رمضان نیست و در طول سال نیز ادامه دارد و دادگستری و انجمن حمایت از زندانیان جیرفت در تمام ایام سال، آماده دریافت کمک‌های خیرین و مردم نیکوکار هستند.

وی تصریح کرد: با توجه به کمک‌های خیرین، تمامی زندانیان محکوم جرایم مالی تا سقف ۲۰ میلیون تومان آزاد خواهند شد.

مختاری با بیان اینکه آمار ورودی زندانیان جرایم مالی غیرعمد شناور است، خاطرنشان کرد: افرادی که قصد مشارکت در آزادی زندانیان جرایم غیرعمد را دارند می توانند از طریق شماره حساب ۰۱۰۶۰۶۴۳۵۰۰۰۹کمک های نقدی خود به حساب انجمن حمایت از زندانیان را واریز کنند تا در این امر خیر و خداپسندانه شریک باشند.

وی افزود: وکلای شهرستان جیرفت بیش از ۲۰۰ میلیون ریال برای آزادی زندانیان مالی کمک کردند.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70715
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.