مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمان اعلام کرد


۷۱۳ کلاس مدرسه در کرمان آماده بهره‌برداری شد

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمان از افتتاح و بهره‌برداری از ۷۱۳ کلاس درس در این استان تا ابتدای مهرماه سال جاری خبر داد.

 به گزارش کرمان‌نو به نقل از ایرنا، رضا هدایتی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و فرارسیدن هفته دولت و تأکید بر خدمات کم‌سابقه دولت مردمی سیزدهم در حوزه مدرسه‌سازی، افزود: طی مدت کوتاه ۶ماهه نخست امسال با تخصیص بی‌نظیر اعتبارات سفر ریاست‌جمهوری در حوزه تکمیل پروژه‌های آموزشی این استان، ۷۱۳ کلاس درس با زیربنای ۹۸ هزار مترمربع آماده بهره‌برداری می‌شود.

 وی اظهار داشت: لازم به ذکر است نوسازی مدارس استان کرمان به لحاظ تعداد کلاس درس تحویلی، حائز رتبه سوم و به لحاظ زیربنای فضاهای تحویلی حائز رتبه دوم کشور است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کرمان تصریح کرد: با تلاش شبانه‌روزی این اداره کل و پیمانکاران، کار تکمیل پروژه‌های تحویلی هفته دولت و مهرماه در حال انجام است و انشاالله امسال شاهد بی‌نظیرترین مهرماه از نظر تحویل کلاس درس به آموزش‌وپرورش خواهیم بود.

 وی ادامه داد: امسال در فصل بازگشایی مدارس، شاهد تحوّلی بزرگ در حوزه تحویل فضاهای فیزیکی مدارس در سطح استان کرمان هستیم و تکمیل این تعداد کلاس درس در تاریخ فعالیت اداره کل نوسازی مدارس این استان بی‌نظیر است.

 هدایتی با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان نوسازی مدارس به‌منظور تکمیل و بهره‌برداری از این تعداد کلاس درس، اظهار داشت: روند تکمیل پروژه‌ها به‌صورت روزانه در حال پیشرفت است به‌طوری‌که می‌توان به مدرسه “زهرا صالحی” رفسنجان اشاره کرد که با یک حرکت جهادی تنها ظرف ۲ هفته تکمیل شد.

 مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمان در خصوص این مدرسه نیز گفت: پس از بازدید ۲ هفته قبل و پیگیری انجام شده، عملیات اجرایی این پروژه در یک حرکت جهادی و با تلاش شبانه‌روزی همکاران حوزه نظارت و اجرا با سرعت بی‌نظیر پیگیری و انجام شد و این پروژه هم در هفته دولت مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

 عضو شورای آموزش‌وپرورش کرمان ادامه داد: این تنها یک نمونه است و نهضت مدرسه‌سازی به شکل بی‌سابقه‌ای در این استان در حال پیشرفت است و این پیشرفت بزرگ و شیرین نیز از برکات سفر ریاست محترم جمهور، آیت‌الله رئیسی و اعتبارات این سفر است.

 سرانه فضای فیزیکی آموزش متوسط کشور ۵.۲۳ درصد و این مقدار در کرمان حدود ۵.۲ درصد و سرانه فضای آموزشی در شهر کرمان کمتر از این مقدار است.

 بیش از ۶۰۰ هزار دانش‌آموز در استان کرمان مشغول به تحصیل هستند.

 کرمان به‌عنوان پهناورترین استان کشور با بیش از سه میلیون نفر جمعیت، بیش از ۱۱ درصد از وسعت کشور را دربرگرفته و نهمین استان پرجمعیت کشور محسوب می‌شود و این در حالی است که بین شمالی‌ترین و جنوبی‌ترین مدرسه این استان بیش از هزار کیلومتر فاصله وجود دارد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=107983
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.