یک سال از کلنگ زنی کارخانه روکش لاستیک راور می‌گذرد اما عملیات عمرانی آن آغاز نشده است


از کارخانه روکش لاستیک راور چه خبر؟

به گفته مسئول هماهنگی کارخانه روکش لاستیک شهرستان راور نوسانات ارزی و کرونا باعث عقب افتادن کار این پروژه شده اما با استقرار تیم اجرایی در شهرستان به‌زودی شروع به‌کار می‌کند.

حمزه سلمانی| کلنگ احداث کارخانه روکش لاستیک شهرستان راور با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان و با وعده افتتاح ۱۸ ماهه در آذر ۹۸ به زمین زده شد.

با گذشت یک سال اما هنوز خبری از عملیات عمرانی در این کارخانه نیست.

آیا قرار است این کارخانه هم مانند برخی از پروژه‌های عمرانی دیگر ازجمله کارخانه لیچینگ مس این شهرستان که از سال ۹۲ کلنگ خورده و خبری از آن نیست، روی هوا بماند؟

بیکاری جوانانی که اکثر راه مهاجرت را در پیش گرفته‌اند ضرورت تسریع در این‌گونه پروژه‌ها را به خوبی نشان می‌دهد.

۲۱ آذر ۹۸ بود که با حضور محسن صالحی‌نیا معاون وقت وزیر صمت، مهری مدیر عامل بانک صنعت و معدن، پورابراهیمی نماینده مردم راور و کرمان و جمعی از مسئولان شهرستان مراسم کلنگ‌زنی کارخانه روکش لاستیک ماشین‌های معدنی در شهرک صنعتی راور برگزار شد.

سرمایه اولیه ساخت این کارخانه به‌صورت مشارکتی بین بانک صنعت و معدن و شرکت روکش لاستیک آریا برنامه‌ریزی شد.

مقرر شد با انجام این پروژه برای  ۴۰۰ نفر به‌طور مستقیم طی دو فاز شغل ایجاد شود.

اما دلیل عقب ماندن این پروژه چیست؟

موحدی کرمانی مسئول هماهنگی کارخانه روکش لاستیک شهرستان راور می‌گوید: نوسانات ارزی یکی از مشکلاتی است که باعث عقب افتادن خرید تجهیزات کارخانه شده است.

وی ادامه داد: بحث کرونا هم به مشکلات افزوده‌ شده و باعث به تعویق افتادن کار شد.

مسئول هماهنگی کارخانه روکش لاستیک شهرستان راور با اشاره با اخذ پروانه و دیگر مجوزهای کارخانه گفت: دفتر مدیریت راور به‌زودی افتتاح و کارها دنبال می‌شود.

او در زمینه مشکلات زیست‌محیطی این کارخانه گفت: تجهیزات این کارخانه با بهترین برند خریداری‌ شده و مشکلی ازنظر زیست‌محیطی ندارد.

یکی دیگر از مشکلاتی که در روند کار این پروژه ایجاد شد اختلاف بر سر درصد مشارکت در پروژه بین بانک صنعت و معدن و سرمایه‌گذار بود.

به گفته مالک اژدری فرماندار راور این مشکل حل‌ شده و مقرر شد بر اساس درصد اولیه مشارکت پروژه اجرا شود.

یزدیزاده رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت شهرستان راور نیز بابیان این‌که مجوزهای صنعت و معدن این کارخانه مشکلی ندارد گفت: مشکلاتی در زمینه زیست‌محیطی وجود داشت که با هماهنگی لازم رفع شد.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=59117
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.