افزایش موارد مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در رفسنجان و انار

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان نسبت به افزایش موارد مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در رفسنجان و انار هشدار داد و گفت: ظرفیت تخت‌های آی سی یو بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان تکمیل است.

جمالی زاده معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان اظهار داشت: عامل اصلی افزایش تعداد بیماران بیشتر مربوط به بی توجهی به مقررات و اصول بهداشتی، استفاده نکردن ماسک و رعایت نکردن فاصله گذاری اجتماعی و ادامه دورهمی های خانوادگی است.

وی افزود: در موج اول شیوع بیماری کرونا در شهرستان، باتوجه به اقدامات خوبی که در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام شد خوشبختانه شاهد کاهش چشمگیر ابتلاء به این بیماری بودیم.

وی ادامه داد: متأسفانه از اول مهرماه موارد مثبت و بستری در شهرستان رفسنجان و انار افزایش یافته و در حال حاضر روزانه بین ۳۰ تا ۴۰ نفر در رفسنجان و انار تست ابتلای آن‌ها به کرونا مثبت می‌شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تصریح کرد: ظرفیت تخت‌های آی سی یو بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) رفسنجان تکمیل است و موارد مشکوک به کرونا نیز بستری می‌شوند و متأسفانه در بین موارد مشکوک نیز فوتی داشته‌ایم.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان رفسنجان نسبت به افزایش موارد مرگ و میر بیماران مبتلا به کرونا در رفسنجان و انار هشدار داد و گفت: با این روند بستری‌ها، در هفته‌های آینده شاهد مرگ و بیشتری خواهیم بود.

کمتر از ۵۰ درصد مردم رفسنجان از ماسک استفاده می‌کنند

جمالی زاده ادامه داد: در یک ماه گذشته شاهد استفاده ۸۰ درصدی مردم از ماسک بودیم اما در حال حاضر میزان رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم بسیار کمتر شده است و کمتر از ۵۰ درصد مردم رفسنجان از ماسک استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به آغاز فصل پاییز و در پیش بودن زمستان و ابتلای برخی افراد به سرماخوردگی و بیماری آنفلوآنزا، تصریح کرد: می‌طلبد، تا قدری مردم و مسئولان بر اعمال تمهیدات بیشتری پافشاری کنند تا بیش از این دچار بحران و کمبود نیرو و تجهیزات نشویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان یادآور شد: با توجه به فرارسیدن فصل سرما و بستن شدن تهویه‌ها و پنجره‌ها در ادارات و منازل، انتقال ویروس راحت تر انجام می‌شود و مردم باید موارد بهداشتی را بیشتر رعایت کنند.

جمالی زاده افزود: واکسن آنفلوانزا در شهرستان موجود است و پرسنل درمانی دریافت کردند و به بیماران پر خطر نیز در حال تزریق است.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=57120
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.