ایستگاه آتش نشانی دهکهان همچنان میان زمین و هوا

یکسال از پیگیری «کرمان‌نو» برای ساخت ایستگاه آتش‌نشانی شهر دهکهان کهنوج می‌گذرد و در حالی که فصل گرما شروع شده و خطر آتش سوزی وجود دارد به جز یک تابلو و ساختمان نیمه ساز چیز دیگری نیست و همچنان بین منابع طبیعی و شهرداری بر سر زمین ایستگاه تعارض وجود دارد.

۲۳ اردیبهشت ۹۹ بود که به علت وقوع ۲ آتش سوزی در شهر دهکهان کهنوج و نبودن ایستگاه آتش نشانی؛ بخش زیادی از باغ‌های این منطقه در آتش سوخت و حاصل دسترنج کشاورزان خاکستر شد.

دهکهان ایستگاه آتش نشانی ندارد

با پیگیری خبرنگار «کرمان‌نو» مشخص شد بر سر زمین آتش نشانی دهکهان بین شهرداری و عشایر منطقه تعارض وجود دارد و منابع طبیعی مانع ساخت ایستگاه آتش نشانی شده. زمینی که به برای محل ساخت آتش نشانی انتخاب شده در سال‌های قبل به عنوان چرای دام به عشایر سرحدی واگذار شده است.

اما آن طور که رییس اداره منابع طبیعی شهرستان کهنوج در گزارش سال گذشته به «کرمان نو» پاسخ داد زمین متعلق به عشایر بوده و باید روال قانونی آن برای واگذاری طی شود و رضایت عشایر برای ساخت لازم است. شهرداری اما معتقد بود با اسکان یافتن عشایر چرای دام باطل می‌شود و زمین متعلق به آن ها نیست.

در نهایت قرار شد با طی روال قانونی و واگذاری زمین، ساخت ایستگاه آتش نشانی انجام شود. حالا بعد از گذشت یکسال در حالی که فصل گرما شروع شده و خطر آتش سوزی وجود دارد هنوز به جز یک تابلو و ساختمان نیمه ساز چیز دیگری نیست.

به گفته رییس شورای شهر دهکهان در حال حاضر دهکهان یک ماشین آتش نشانی دارد که دست یک راننده است و چون کارمند رسمی شهرداری نیست حقوقی ندارد. ماشین زیر آفتاب بوده و به خاطر آفتاب سوختگی همه تجهیزات آن صدمه دیده.

سید احمد دادخدایی می‌گوید: بعد از حدود یکسال و نیم علی رغم گرفتن رضایت کتبی عشایر دوباره شاکی ساخت ایستگاه آتش نشانی شده اند و کار پیش نمی‌رود.

منابع طبیعی کهنوج: مشکلی از طرف ما وجود ندارد

لورگی رئیس اداره منابع طبیعی کهنوج می‌گوید: عشایر رضایت کتبی دادند و هیچ اعتراضی ندارند، شورا و شهرداری باید نامه نگاری‌ها را انجام دهند.

او در زمینه اخلال در روند ساخت ایستگاه آتش نشانی گفت: یک مورد در این رابطه بر سر ساخت سرویس بهداشتی ایستگاه وجود داشت که شخصا مشکل را حل کردم و بعد از آن چیزی دیگری به ما گفته نشده است.

لورگی تاکید کرد: تا الان ساختمان ایستگاه ساخته شده، شورا و شهرداری باید پیگیری کنند و هیچ مشکلی از طرف ما وجود ندارد.

شهردار دهکهان: منابع طبیعی اجازه کار نمی‌دهد

دادخدایی شهردار دهکهان اما می‌گوید از سال ۹۸ نامه ‌هایی زیادی انجام شده اما اداره منابع طبیعی کهنوج جواب آن‌ها را نداده است.

او ادامه داد: هر زمان خواستیم کاری انجام دهیم منابع طبیعی جلوی کار را گرفته؛ اجاره نمی‌دهند حتی حصار برای ایستگاه کشیده شود.

دادخدایی در جواب اداره منابع طبیعی کهنوج مبنی بر این که مشکلی از طرف آن‌ها وجود ندارد گفت: علی‌رغم این که این موضوع را قبول ندارم در روزهای آینده کار ساخت و ساز را آغاز می کنیم تا ببینیم جلوی کار گرفته می شود یا خیر.

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=70806
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.