باز هم محرومیت جنوب کرمان به چشم وزارت کشور نیامد

سهمیه‌ای برای دفاتر مدرسه دانش آموزان محروم جنوبی در نظر گرفته نشده است.

صبح امروز در جلسه ستاد تنظیم بازار اعلام شد که طبق آمار تنظیم بازار کشور، کل موجودی دفاتر دانش آموزی تولید شده با ارز ۴۲۰۰تومانی ۱۵میلیون جلد است که باید به هر استان 2میلیون و 200هزار جلد دفتر اختصاص پیدا کند . این تعداد هم بین دانش آموزان عادی، تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی  توزیع شود. ظاهرا در این مصوبه 10 استان هم به عنوان محروم شناخته شدند،اما سهمیه ای برای دانش آموزان جنوب کرمان در نظر گرفته نشد یعنی استان کرمان جز استان های محروم قرار نگرفته است.

در این جلسه سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان اعلام کرد: «در صورت نامه‌نگاری با وزارت کشور و فراهم نشدن این سهمیه برای جنوب کرمان، آموزش و پرورش باید سهمیه جنوب را از بین سهمیه کلی برای دانش آموزان بدهد.»

«دهقان»  با اشاره به تعداد دانش‌آموزان استان بیان کرد: «در استان کرمان حدود 635 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که اگر هر دانش‌آموز 5 دفتر نیاز داشته باشد حدود 3 میلیون 300 هزار دفتر نیازمندیم.»

وی با تاکید برآنکه باید مکاتبات لازم برای دریافت سهمیه بیشتر به استان کرمان صورت گیرد، عنوان کرد:« باید سهمیه بیشتر شود تا در جنوب استان برای هر دانش‌آموز دو دفترچه در نظر گرفته شود البته همه می‌دانند که دو دفترچه برای یک دانش‌آموز کفایت نمی‌کند،  این طرح نباید برای همه خانواده‌ها اجرایی شود و بهترین متولی برای انتخاب دانش‌آموزان واجد شرایط، مدیران مدارس هستند. ستاد تنظیم بازار کشور سهمیه دفترچه دانش‌آموزی استان کرمان را به ازای هر دو دانش‌آموز یک دفترچه درنظر گرفته‌ که توزیع این سهمیه بسیار مشکل است.»

بازار محرم 

در این جلسه طبق آمار ستاد تنظیم بازار کشور اعلام شد که سهمیه برنج ماه محرم استان کرمان، یک هزار و 191 تن، شکر 595 تن، مرغ منجمد 198 تن، گوشت قرمز 397 تن و روغن یک هزار و 191 تن است.

«بنی اسدی» معاون پشتیبانی امور دام جهادکشاورزی نیز در این جلسه با بیان این مطلب که کل سهمیه گوشت استان تا فردا(دوشنبه) به استان می‌رسد، تصریح کرد: «قیمت گوشت منجمد وارداتی برای هیات‌های عزاداری بسته به نوع قطعه متفاوت است و بین 48 هزار تومان تا 60 هزار تومان است،  قیمت مرغ منجمد نیز کیلویی 12 هزار و 500 تومان است.»

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=33662
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.