حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار در اختتامیه اولین جشنواره و نهمین نمایشگاه قالی کرمان عنوان کرد


 برگزاری جشنواره فرش دستباف نویدبخش روزهای خوش برای قالی کرمان خواهد بود

 اختتامیه اولین جشنواره و نهمین نمایشگاه قالی کرمان با حضور مسئولان و پیش‌کسوتان فرش و قالی کرمان برگزار شد.

به گزارش «کرمان نو» در این مراسم دکتر ژوله از اساتید حوزه فرش کشور احیای صنعت و صادرات فرش را منوط به حفظ هنر قالی‌بافی و فرش دانست و گفت: لزوم احیای صنعت و صادرات فرش تداوم این جشنواره و نمایشگاه در استان کرمان است و پیشنهاد می‌دهم دبیرخانه دائمی این جشنواره در کرمان راه‌اندازی شود.
در ادامه حسن‌زاده معاون اقتصادی استاندار کرمان با تأکید بر اینکه قالی کرمان یکی از هویت‌های اصلی استان کرمان محسوب می‌شود، گفت: با شروع مأموریت بنده در استان کرمان و با نظر استاندار احیا فرش کرمان در دستور کار قرار گرفت. او اضافه کرد: شروع کار با برگزاری جلسات کارشناسی با صاحب‌نظران آغاز و مشکلات پیش‌رو این صنعت شناسایی شد.
حسن‌زاده افزود: موضوع بیمه فرش‌بافان، بازنگری ساختار حمایتی فرش در وزارت صمت و میراث، نبود هماهنگی میان تولیدکنندگان و فروشندگان فرش در استان، برگزارنشدن جشنواره و نمایشگاه فرش و قالی دستباف، از جمله این مشکلات بود.
معاون اقتصادی استاندار توضیح داد: اولویت‌ها در ادامه با اتاق بازرگانی در میان گذاشته شد و پس از بحث در شورای گفت‌وگو منتهی به برنامه‌ریزی و برگزاری اولین جشنواره و نهمین نمایشگاه فرش دستباف پس از ۶ سال وقفه گردید.
او گفت: این جشنواره و نمایشگاه که نویدبخش روزهای خوش برای قالی کرمان خواهد بود، حاصل یک کار گروهی از اتاق بازرگانی، اداره کل صمت، شهرداری کرمان و استانداری بود و در روز پایانی مقرر شد شهرداری کرمان موزه «بانو حیاتی» را به موزه فرش اختصاص دهد و وزارت صمت هم با واگذاری شرکت فرش به بخش خصوصی برای ایجاد پایگاه دائمی فرش موافقت کرد.
ایجاد دبیرخانه دائمی جشنواره و نمایشگاه فرش در اتاق بازرگانی، و برگزاری هفته قالی کرمان در تهران در سال ۱۴۰۳ مصوب شد.
در پایان آثار فاخر تولیدکنندگان قالی کرمان در این جشنواره با داوری هیئت داوران جشنواره متشکل از چهار نفر از تهران و سه نفر از کرمان انتخاب شدند.

برندگان جشنواره
اقای دباغیان، رضا ابولهادی، اقای بقایی، اقای عباس ابولهادی، اقای مظهری، اقای حسین‌جان ابولهادی، آقای محمدعلی ابولهادی، ولی رشیدی، حسین وزیری، عباس شعاعی، روح الهی، زندی، نوحی، محمودی، باقری، روح الامینی، مقیمی
پیشکسوتان 
حاج شکرالله خواجه حسینی، حاج محمد ابوالهادی، حاج محمود یظهری، علی فرحبخش، رسول میسرجانی، رضا جعفری‌زاده، علی امیرماهانی، ماشاءالله بلوردی، حسینجان ابوالهادی، محمدرضا بقایی، محمدحسن دباغیان

لینک کوتاه مطلب : https://kermaneno.ir/?p=115608
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.